آغاز تولید پویانمایی با موضوع زندگی حضرت ابراهیم در بنیاد سینمایی فارابی

وزیر فرهنگ گفت: در حال حاضر در بنیاد فارابی تولید پویانمایی با موضوع زندگی حضرت ابراهیم آغاز شده و توسط معاونت قرآن و معاونت سینمایی در حال پیگیری است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای مجمع خادمان قرآن که پیش از ظهر امروز در محل وزارتخانه برگزار شد ضمن درود بر روان پاک امام (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای غزه فجایع انسانی که امروز در غزه رخ می‌دهد را هولناک خواند و گفت: حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی امروز در مقابل چشم رسانه‌ها صورت می‌گیرد و این یک نسل‌کشی است.

اسماعیلی ضمن اشاره به توجه بیش از پیش به مسائل و فعالیت‌های قرآنی در وزارت فرهنگ گفت: امروز فعالیت‌های قرآنی در راس امور وزارت فرهنگ قرار دارد و در عرض دیگر فعالیت‌ها نیست.

وزیر فرهنگ انجام و پیگیری فعالیت‌های قرآنی را جاری در تمام بخش‌های وزارت فرهنگ خواند و در همین زمینه بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی در تمام بخش‌های وزارت فرهنگ در حال پیگیری است و معاونت قرآن به مثابه یک ستاد عمل می‌کند.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر در بنیاد فارابی تولید پویانمایی با موضوع زندگی حضرت ابراهیم آغاز شده و توسط معاونت قرآن و معاونت سینمایی در حال پیگیری است.

وی در خصوص صحبت یکی از حاضران ناظر بر تعلق گرفتن یک مکان خاص برای فعالیت‌های مجمع و فعالیت‌های قرآنی گفت: تعیین مکان مناسب در دستور کار است و به زودی مکان مناسب برای این امر در نظر گرفته شده و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: افتخار دارم که به عنوان خادم قرآن و عضو کوچک این جامعه در فعالیت‌ها نقش آفرینی داشته باشم و در این زمینه آماده تعامل در خصوص رفع مشکلات و مسائل جامعه قرآنی هستیم.

وزیر فرهنگ ضمن پیشنهاد برای طراحی و درنظر گرفتن جایزه بین‌المللی در امر فعالیت‌های قرآن بیان کرد: در حال پیگیری برای ثبت «بنیاد فرهنگی و هنری یاسین» هستیم، در همین زمینه مناسب است جایزه بین‌المللی هم با این عنوان طراحی و ثبت شود و سالیانه به شخصیت‌های معتبر جهان اسلام اعطا شود.

وی در خصوص هزینه‌های بیمه تکمیلی اعضای صندوق هنر که جامعه قرآنی هم شامل آن می‌شود گفت: حق بیمه تکمیلی برای افراد بالای ۶۰ سال عضو صندوق هنر رایگان است و در موضوع مسکن نیز در طرح مسکن هنرمندان جامعه قرآنی در نظر گرفته شدند.

وزیر فرهنگ با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: در خصوص نمایشگاه قرآن، همزمانی عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گرفته و سازوکار مناسب طراحی شود.

انتهای پیام/