آموزش و پرورش مسئولیتی برای سرویس مدارس ندارد روی میز تهران ۲۰

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس پرداخت. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی الگونیوز؛ محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست در خصوص اقدامات انجام شده برای شروع سال تحصیلی گفت: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس از بهمن ماه ۱۴۰۱ شروع شد و برنامه ریزی و ساماندهی لازم انجام شد تا فضای تعلیم و تربیت برای ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموزش امسال فراهم شود. دیروز روز اول سال تحصیلی بود و جشن بازگشایی با توان قوا با تکیه بر مدارس دولتی برگزار شد.

وی ادامه داد: سرویس مدارس جز فعالیت هایی است که ارتباط مستقیم به آموزش و پرورش ندارد و مسئولیت آن بر عهده مدیر مدرسه است. مدیر مدرسه هم وظایف آموزشی و پرورشی را بر عهده دارد و اگر بخواهد وقتش را صرف این امور بکند از وظایف آموزشی خود جا می ماند.

وی با بیان اینکه شهرداری و وزارت کشور مسئولیت دارند که مسائل سرویس مدارس را مدیریت کنند گفت: ماموریت برنامه ریزی برای آمادگی مدارس را داریم و مدارس محور تعلیم و تربیت هستند. از سال گذشته تاکنون ۲۰ هزار و ۲۰ مدرسه با ظرفیت هر کدام حدود ۱۰ کلاس در سراسر کشور ایجاد شد. درصدد جذب ۵۰ هزار معلم جدید هستیم تا مشکلات کمبود معلم را حل کنیم. وظیفه مدیر مدرسه این نیست که با رانندگان سرویس مدارس سروکار پیدا کند.

کاظمی گفت: آموزش معلمان مدارس غیر انتفاعی از خرداد ماه شروع و دوره های آن توسط دانشگاه فرهنگیان انجام شده و در برخی استان ها این آموزش ها به پایان رسیده است. تا پایان مهر این آموزش ها به اتمام می رسد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود خدمتگزار مدارس نیز توضیح داد: کمبود خدمتگزاران مدارس مسئله چندین ساله آموزش و پرورش است ولی با پیگیری های صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی قول مساعد داده اند که تا پایان ۱۴۰۲ مجوزهای جذب نهایی شود و طبیعتا در طول سال این کمبود ها به مرور حل می شود.

وی گفت: آزمون استخدامی که برای مقطع ابتدایی انجام شد نتایج آن اعلام شده و مشخص شده که این افراد در چه مدارسی مشغول به کار شوند و از دوشنبه بیشتر این معلمان مشغول به کار می شوند. ورودی معلم طی چندین سال کم شد ولی در این چند سال جذب معلم بالا رفت. کمبود معلم را با ساعت غیر موظف نیروی های موظف یا بازنشسته حل خواهیم کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ساعت مدارس ثابت است و در دوره های مختلف ساعت شروع و پایان مدرسه متفاوت است. پیگیر تعیین تکلیف نیروی های خرید خدمات هستیم. عمده نیروهای خرید خدمات استخدام شده اند و امسال مشغول به کار می شوند.

انتهای پیام/