از امروز همه باید معاینه فنی بگیرند

از ابتدای سال جاری و در شهر تهران بیش از 2 میلیون برگ جریمه معاینه فنی صادر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
از ابتدای سال جاری ، بیش از 2 میلیون برگ جریمه و اعمال قانون برای خودروهای که فاقد معاینه بود هاند در شهر تهران صادر شده است
سرهنگ محمد رازقی از صادر شدن بیش از 2 میلیون برگ جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت : این تعداد از ابتدای سال جاری و فقط براری شهر تهران بوده است.
سرهنگ رازقی بیان داشت : بیشتر از 2 میلیون برگ جریمه از ابتدای سال جاری برای خودروهای که نسبت به این قانون بی تفاوت هستند و معاینه فنی نمی گیرند توسط پلیس راهور صادر شده است .
سرهنگ رازقی گفت: در نمیه اول سال بحث آلودگی هوای تهران مبتلا به نیست و توجه زیادی به آن نمی شود ولی در نیمه دوم سال چون تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را در پی دارد به آن توجه می شود و مشکلات زیادی را به وجود می آورد .
وی افزود : پلیس راهنمایی و رانندگی هم برابر قانون و مقررات باید نسبت به رانندگانی که در حوزه آلودگی هوا به قوانین و مقررات احترام نمی گذارند و با خودروهای فاقد معاینه فنی تردد می کنند برخورد لازم و قانونی را انجام می دهد .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : در حوزه آلایندگی و دودزا بودن نیز ، پلیس راهور تهران بزرگ ، این خودروها را متوقف کرده و آنان را ملزم به رفع نقص فنی می نماییم تا مجددا معاینه فنی را اخذ نمایند .
وی گفت : رانندگانی هم که معاینه فنی گرفته اند ولی شرایط سابق و قبلی را ندارند و شرایط سابق را از دست داده اند مجددا می بایست به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند و پلیس راهور به محض دودزا بودن وسیله نقلیه برگه معاینه فنی خودرو را ابطال می نماید .
سرهنگ رازقی گفت : برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برابر قانون هوای پاک بر عهده پلیس است و از همین ابتدای سال و در طرح تشدید با خودروهای دودزا ، سه مرحله این طرح را اجرایی کرده و در شش ماهه گذشته خودروها و موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده اند .
وی افزود به تازگی هم موتورسیکلت ها را الزام به گرفتن برگ معاینه فنی شده اند ولی چون تعداد مراجعه کنندگان کم است باید الزاماتی به صورت تشویقی برقرار گردد تا راکبین موتورسیکلت هم بخواهند و بتوانند به این مراکز مراجعه و کارت معاینه فنی موتورسیکلت خود را دریافت نمایند.

انتهای پیام/