اصغر فرهادی در اروپا درخشید

اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم‌های مستقل اروپا شد.

به گزارش فرهنگ و هنر الگونیوز؛ اصغر فرهادی به عنوان ریاست هیئت داوران 15 امین دوره جشنواره «لس آرکس» که مختص به آثار مستقل اروپایی است، انتخاب شد. فرهادی که دوبار برنده جایزه اسکار شده است، در این جشنواره به عنوان رئیس هیئت داوران بهترین فیلم اروپایی سال را انتخاب می‌کند. این جشنواره در تاریخ 16 تا 23 دسامبر امسال برگزار خواهد شد.

این جشنواره در منطقه لس آرکاس در نزدیکی شهر بورگ سن موریس فرانسه واقع شده و همه ساله در ماه دسامبر میزبان صنعت سینمای اروپا می‌شود. و 8 فیلم بلند برای جایزه اصلی این جشنواره که «تیر بلورین / Crystal Arrow» نام دارد با هم رقابت می‌کنند.

از سال 2008 این جشنواره بزرگترین نام‌های سینمای اروپا را به روی برف هایش آورده و مانند پیاده روهای هالیوود، نام آنها را بر روی شیب‌های پیست اسکی خود نصب کرده است. نامهای مشهوری از سینما مانند «ابل فررا»، «برتراند تاورنیه»، «ایزابل هوپر»، «روبن اوستلند»، «توماس وینتربرگ» و «ونسا پاردی»بر روی این مسیرهای اسکی آلپ حک شده‌اند.

فرهادی پیش‌تر در جشنواره کن و برلین به عنوان عضو هیئت داوران و در جشنواره زوریخ، لوکزامبورگ، بمبئی و آسیا پاسیفیک به عنوان ریاست هیئت داوران حضور داشته است.

انتهای پیام/