چه ضرورتی دارد بر روی لینکها کلیک کنید؟

اولین اقدام کاربر پس از هک شدن چیست؟

اگر بر روی لینک آلوده ناخواسته کلیک کردید اولین اقدام قطع اینترنت است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رئیس پلیس فتای پایتخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
لینک های آلوده ای که دست به دست می شوند می تواند کاربران را به استفاده و کلیک بر روی آنها ترغیب نمایند
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ افزود:
اگر بر روی لینک آلوده ناخواسته کلیک کردید اولین اقدام قطع اینترنت است.
سرهنگ گودرزی گفت: هک اطلعات کاربران توسط مجرمین سایبری هم در بحث شبکه های اجتماعی داخلی و هم در پیام رسان ها ممکن است بحث فیشینگ ( صفحات جعلی ) می تواند اتفاق بیافتد .
وی افزود : لینک های آلوده ای که دست به دست می شوند می تواند کاربران را به استفاده و کلیک بر روی آنها ترغیب نمایند . هکر ها از هیجانات لحظه ای کاربران سوء استفاده کرده و کاربر هم می خواهد بداند که موضوعی که اتفاق افتاده چیست و بلافاصله بر روی لینک آلوده کلیک می کند.
سرهنگ گودرزی بیان داشت : توجه داشته باشیم که اول باید بدانیم که منبع این پیام کیست و آیا اصلا ضرورتی دارد که بر روی آن کلیک نمایید . اگر ارسال کننده پیامک درخواست اطلاعات داشت و گفت فلان کار را انجام بده و یک مبلغ ناچیزی وجه واریز نمایید شما باید به این موضوع حساس تر شوید.
وی گفت : قالب کسانی که به پلیس فتا مراجعه می کنند چندین بار پیامک هشدار پلیس را دریافت کرده اند و چنیدین بار در رسانه ها این مطالب را دنبال کرده اند .
سرهنگ “داود معظمی گودرزی”، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود : پیامک های جعلی شاید در لحظاتی برای افراد ارسال می شود که فرد از نظر روانی شاید تمرکزی نداشته باشد و بر روی لینک آلوده کلیک می کنند .
وی افزود : خیلی از افراد هم البته در همان لحظات به این موضوع پی می برند ولی اگر به صورت ناخواسته بر روی لینک ها کلیک کردید اولیت اقدام این است که ارتباط را از طریق اینترنت قطع نمایید وقتی این کار صورت گیرد هر فعل و انفعالی که قرار است روی دهد ارتباط گوشی را با دنیای بیرون قطع کرده ودیگر نمی تواند با فرد و … ارتباط بگیرد ونمی تواند اطلاعات شما را برای دیگران بفرستد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت : دومین اقدام این است که نرم افزارهای موجود در گوشیب تلفن خود را بررسی نمایید . چون این بدافزارها در قالب یک نرم افزار نصب می شود . اگر ما لیست نرم افزارهای خود را همان لحظه بررسی نماییم متوجه وجود یک نرم افزار اضافه خواهیم شد که بلافاصله باید آنرا حذف نصب کرده و از حافظه پنهان گوشی نیز آنرا پاک نماییم .
سرهنگ “داود معظمی گودرزی”، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : البته برخی از این بدافزارها هستند که به صورت هیدن ( Hidden) هیتند و دیده نمی شوند و حتی روی صفحه گوشی نیز نمی آیند . که می توانید در این خصوص از قسمت سیتینگ و قسمت نرم افزارها این موضوع را هم بررسی نمایید . اگر از این حافظه نرم افزار نصب شده را خحذف نمایید عملا دیگر نمی تواند اطلاعات شما را برای دیگران ارسال نماید .
وی گفت : اگر از دوستان و نزدیکان به شما گفتند که از سوی شما برای آنها پیامکی آمده است سعی کنید برای تمام آنها پیامک اصلاح بفرستید و بگویید گه گوشی من هم هک شده و بخواهید که بر روی آن لینک کلیک نکنند . که این کار اخلاقی است و بلافاصله هم با پلیس تماس بگیرید.

انتهای پیام/