اینترنت در زمان آزمون ارشد و دکتری قطع نمی‌شود

داوطلبان در صورتی که نقص در کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند، لازم است به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

به گزارش گروه اجتماعی الگو نیوز، دکتر علی صدر معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگوی تلفنی در خصوص نحوه برگزاری آزمون ارشد و دکتری اظهار کرد: به هیچ وجه در روز برگزاری کنکور ارشد و دکتری اینترنت قطع نخواهد شد.

رقابت داوطلبان آزمون‌های دکترا و ارشد

وی عنوان کرد: تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون دکتری 1402 در کشور 151643 است که با 55 درصد داوطلبان مرد و 45 درصد دواطلبان زن هستند. همچنین 47691 نفر تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد 1402 در کشور است که از این تعداد، 53 درصد داوطلبان زن و 47 درصد مرد هستند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد شهرستان‌های محل برگزاری آزمون در هر دو آزمون دکترا و ارشد 154 شهرستان است. همچنین تعداد محل‌های حوزه امتحانی برای آزمون ارشد حوزه‌های 361  عدد و حوزه‌های فرعی نیز 1340 عدد است و برای آزمون دکتری حوزه‌های اصلی 186 و حوزه‌های فرعی 568 عدد هستند.

وی ادامه داد: گفتنی است که کنکور دکتری در 7 گروه آزمایشی، «علوم انسانی، پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر دامپزشکی و زبان برگزار خواهد شد و اکثریت تعداد شرکت‌کنندگان در گروه علوم انسانی با 101788 نفر و کمترین در گروه دامپزشکی با تعداد ۲۱۲۷ نفر هستند.

به گفته وی، داوطلبان می‌توانند در سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه خود را تا روز 4 اسفند ماه دریافت کنند. داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1403 لازم است پس از دریافت کارت آزمون از سایت سازمان سنجش کشور نسبت به کنترل محتوای کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

صدر اظهار کرد: داوطلبان در صورتی که نقص در کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند، لازم است به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

توصيه‌هاي سازمان سنجش به داوطلبان کنکور ارشد و دکتری

حداقل نیم ساعت قبل از بسته شدن درب‌هاي حوزه امتحاني، در محل برگزاري آزمون حضور داشته باشند. خواهشمندیم که تمامی داوطلبان ضمن حفظ آرامش خود، برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مدادتراش، سنجاق و ماسک نیز به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هرگونه ریموت کنترل و… به جلسه امتحان اکیدا خودداری بعمل آید. همچنین توصیه می‌کنیم که تمامی داوطلبان راهنمای شرکت در آزمون را از سایت سازمان سنجش دریافت و مطالعه کنند.

انتهای پیام/