بارش‌های بهاری در راه است

مازیار غلامی، مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: علاوه بر اینکه تا پایان هفته، به صورت نسبی حدود ۱ تا ۳ درجه روند افزایش دما را خواهیم داشت، برای فردا ۱۵ اسفندماه نیز انتظار بارش‌های پراکنده و خفیفی به صورت رگبار را داریم که بیشتر شبیه بارش‌های بهاری است.

به گزارش گروه اجتماعی الگو نیوز، مازیار غلامی، مدیر کل هواشناسی استان تهران در گفتگوی تلفنی درباره موج جدید بارش‌های اسفند ماه، گفت: به‌تناوب از پایان هفته جاری تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایداری جو ادامه خواهد داشت. البته این ناپایداری‌ها همچون گذشته بسیار شدید نیست‌.

وی ادامه داد: امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) شاهد بارش خفیف باران در حد یک دهم میلی‌متر بودیم. همچنین در برخی از نقاط استان، سرعت جهش باد در مواردی افزایش پیدا کرد.

غلامی بیان داشت: بر اساس آخرین اعلام سازمان هواشناسی، آسمان استان تهران کمی ابری تا نیمه ابری است.

احتمال بارش‌های پراکنده باران یا برف

مدیر کل هواشناسی استان تهران مطرح کرد: تا پایان هفته این شرایط ناپایداری تناوبی در منطقه مستقر می‌باشد؛ بنابراین برای فردا ۱۵ اسفندماه انتظار بارش‌های پراکنده و خفیفی داریم که بیشتر شبیه بارش‌های بهاری است و به صورت رگبار خواهد بود، حجم این بارش‌ها زیاد نبود و همه نقاط را در بر نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته، به صورت نسبی حدود ۱ تا ۳ درجه روند افزایش دما را خواهیم داشت اما برای جمعه و شنبه هفته آتی (۱۸ و ۱۹ اسفند ماه) مجدداً روند کاهش دما را در پیش خواهیم داشت.

غلامی اضافه کرد: علاوه بر این، ممکن است شدت این بارش‌ها برای ۵ شنبه و جمعه در برخی از نقاط بیشتر باشد.

مدیر کل سازمان هواشناسی استان تهران در پایان افزود: گفتی است که به تدریج نفوذ هوای سرد به خصوص برای جمعه و شنبه در نیمه شمالی استان و به‌خصوص برای ارتفاعات می‌تواند به شکل بارش برف باشد اما برای پایین‌دست به صورت باران خواهد بود.

انتهای پیام/