بازگشت سینما به قبل از کرونا

سینمای ایران در چهارمین روز مهر، موفق شد تا فروش سالانه خود را به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان برساند و این اتفاق در برهه‌ای رخ داده که می‌توان نسبت به فروش ۱۰۰۰ میلیاردی سینما تا پایان سال، امیدهای بسیاری داشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛  سینمای ایران، ؛ سه‌شنبه چهارم مهر موفق شد تا فروش سالانه خود را به مرز ۵۰۰ میلیارد تومان برساند. به لحاظ ریالی، سینمای ایران هیچ‌گاه موفق نشده بود، چنین فروشی را تجربه کند.

فیلم‌های اکران امسال تاکنون حدود ۴۶۷ میلیارد فروش داشتند و ۱۰ فیلمی که از اکران ۱۴۰۱، طی سال جاری نمایش داده شدند نیز فروش خود را به ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رساندند.

تا زمان محقق شدن این گیشه (پیش از ظهر سه‌شنبه)، ۱۱ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر به سینما رفتند. از این تعداد، ۱۰ میلیون و ۸۰۷ هزار مخاطب، متعلق به اکران فیلم‌های جدید امسال و ۷۱۴ هزار نفر نیز به تماشای فیلم‌های اکران‌شده سال گذشته نشستند.

اهمیت رسیدن به این تعداد مخاطب و گیشه، از آن جهت است که اولا طی ۶ ماه نخست سال، ۳ ماه رمضان، محرم و صفر وجود داشت که راندمان سینماها طی این ۳ ماه، به‌نسبت ایام عادی سال پائین‌تر است و ثانیا، تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم‌های پرمخاطب، رغبت چندانی برای نمایش فیلم خود در چنین زمان‌هایی ندارند. با توجه به چنین مختصاتی، رسیدن به چنین آماری، قابل‌توجه است.

با این استقبال، امکان گذر تعداد مخاطبان امسال سینمای ایران از ۲۶ میلیون و ۶۲۳ هزار نفر سال ۱۳۹۸، وجود دارد که در این صورت، سینماها قادر خواهند بود تا برای نخستین‌بار، به دوران پیش از کرونا بازگردند.

انتهای پیام/