بعید است شورای نگهبان با تعطیلی شنبه‌ها مخالف باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قاعدتا با توجه به اینکه مراجع تقلید با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند، بعید است شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ایراد و ابهامی وارد کند.

به گزارش گروه سیاسی الگو نیوز، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب تعطیلی شنبه‌ها در صحن مجلس، اظهار داشت: با توجه به اینکه در لایحه دولت 2 روز تعطیلی قید شده بود، با اعلام نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات پایان هفته در کشور مشخص شد. البته به استثنای بانک‌ها و بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمات‌رسان.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی برگزاری جلسات متعدد به این جمع‌بندی رسیدیم که تعطیلی شنبه‌ها کمک شایانی به معیشت و سفر مردم و زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری می‌شود.

وی ادامه داد: دولت نیز در جلسه امروز حضور داشت و هیچ گونه مخالفتی با کاهش ساعت کاری نداشت. قاعدتا با توجه به اینکه از نظر شرعی مراجع تقلید با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند، بعید است شورای نگهبان ایراد و ابهامی بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده این مصوبه را تایید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.

انتهای پیام/