تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در روز طبیعت متقارن با ماه مبارک رمضان

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه دار در شب های قدر و ماه مبارک رمضان به نکات مهمی در خصوص ترددهای شهروندان و مسافران نوروزی شهر تهران اشاره و تمهیدات و محدودیت های تردد را بیان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
محدودیت ها و ممنوعیت های تردد در روز طبيعت (سيزده بدر)-1403 به شرح ذیل است:
تردد کامیون ها در روزهای دوازدهم و سیزدهم در شهر تهران تا ساعت 4 صبح ممنوع است / پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می کند
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور :
سوار کردن مسافر در محل بار وانت بارها ممنوع است / از پارک دوبل و هرگونه توقف منجر به سد معبر در معابر و بوستان ها در روز طبیعت جدا خودداری نمایید
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم روزه دار در شب های قدر و ماه مبارک رمضان به نکات مهمی در خصوص ترددهای شهروندان و مسافران نوروزی شهر تهران اشاره و تمهیدات و محدودیت های تردد را بیان کرد.
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور افزود : با توجه به تقارن روز طبیعت با شهادت حضرت علی (ع) ممکن است بعضی از شهروندان برای افطار به بوستان ها و تفرجگاهها مراجعه کنند که بر همین اساس پلیس راهور تهران بزرگ برنامه ریزی لازم را جهت کنترل و روان سازی ترافیک در سطح شهر و خصوصا بوستان ها و تفرجگاههای مهم از جمله چیتگر ، سرخه حصار ، یاس فاطمی ، لویزان طالقانی و … انجام داده است .
وی گفت : تردد کليه كاميون ها و تريلرها باستثناء وسايل نقليه حامل مواد سوختي و مواد غذايي فاسد شدني در کليه معابر شهر تهران در شب های قدر تا 4 صبح و در روز طبیعت تا ساعت 24 ممنوع می باشد.

توصیه های رییس پلیس راهور در روز طبیعت

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور همچنین به شهروندان و رانندگان توصیه هایی نیز داشت تا این روز را به خوبی وبه دور از حوادث و تصادفات سپری نمایند :
پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت غیر مجاز ، سبقت غیر مجاز ، حرکات مخاطره آمیز ، حرکات مارپیچ و… رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می کند علاوه بر این و تیم های پلیس راهور تهران بزرگ در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله جابجايي و حمل مسافر بيش از ظرفيت همچنين سوار نمودن مسافر در صندوق عقب اتومبيل، نشاندن اطفال در سمت چپ راننده و جابجایی مسافر در قسمت بار وانت ها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری بعمل خواهند آورد .
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور بیان داشت : حرکت با دنده عقب در بزرگراهها ممنوع است رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند و پلیس راهور با این تخلف به صورت جد برخورد می نماید و همچنین رانندگان می بایست پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب و از توقف های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز نمایند .
وی افزود : در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح های ترافیکی مقطعی برقرار می کنند که نیاز به همکاری شهروندان دارد و از کلیه رانندگان تقاضا می شود با پلیس راهور همکاری لازم را صورت دهند و اگر مشاهده می کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می کند به جهت جلوگیری از گره های ترافیک و وران سازی رفت و آمد است و پلیس انتظار دارد که شهروندان عزیز همکاری لازم را در این خصوص با خدمتگزاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند .
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع می باشد پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه ای را به رانندگان نخواهد داد و حتما می بایست رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه نمایند چرا که توقف حتی لحظه ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است .
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور اظهار داشت : امید است با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گرامی در این روز هیچ گونه حادثه ای را شاهد نباشیم و شهروندان روز طبیعت را به خوشی و خرمی در پارک ها و بوستان ها سپری نمایند .
همچنین ایشان در پایان عنوان داشت : شاید معدودی از رانندگان با دیدن خلوتی معابر در این روز با سرعت غیرمجاز در معابر تردد و از خلوتی سطح شهر جهت زودتر رسیدن و یا انجام حرکات نمایشی و لایی کشی بخواهند بهره ببرند که به این رانندگان توصیه میگردد جدا از سرعت و سبقت در معابر خلوت پرهیز نموده و فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است ضمن اینکه پلیس راهور فاتب به صورت محسوس و نامحسوس و از طریق سامانه ها و دروبین ها ، حرکت رانندگان را در کلیه معابر شهر زیر نظر دارد و به صورت جدی و بدون هیچ گونه اغماضی با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد .

وی از شهروندان خواست از قرار دادن سبزه در قسمت بالای صندوق عقب و پرت کردن آن در سطح معابر جدا خودداری نمایند . همچنین از هرگونه سرعت و سبقت و انجام هرگونه حرکات مخاطره آمیز در معابر شهر خودداری کرده و حتما کمربند خود را بسته و به سرنشینان هم در این خصوص تذکر لازم را بدهند . موتورسواران گرامی نیز قبل از روشن نمودن موتورسیکلت خود حتما کلاه ایمنی را بر سر گذاشته و بعد اقدام به تردد نمایند و برای ترک نشین خود نیز کلاه ایمنی تهیه نمایند و از حمل بار اضافی و سوار نمودن ترک نشین اضافه نیز جدا خودداری نمایند تا شاهد بروز حوادث دلخراش در سطح معابر پایتخت نباشیم.

انتهای پیام/