جای خالی پایتخت نیاز به پر شدن دارد

ملاحظاتی درباره لزوم ساخته شدن فصل جدید مجموعه تلویزیونی «پایتخت» در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ واضح است که این روزها و به دلایل پرشمار، توجه بسیاری از مردم از تلویزیون منحرف شده و آمارهای ارائه شده از میزان مخاطبان مجموعه‌های نمایشی سیما که توسط مرکز تحقیقات صدا و سینما ارائه می‌شود نیز، بر این امر صحه گذاشته است. در این شرایط مجموعه‌هایی چون «پایتخت» به دلیل پیشینه موفق خود می‌توانند دوباره نگاه‌ها را به سمت تلویزیون جلب کنند. اتفاقی که این روزها با پخش سریال فاخر و الف ویژه «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی رخ داده است و این نکته نشان می‌دهد در صورت تولید مجموعه‌های نمایشی جذاب، این رسانه همچنان می‌تواند انتخاب اول بسیاری از مردم باشد.

به علاوه، نیاز این روزهای جامعه به سرگرمی و ایجاط شرایطی برای افزایش نشاط عمومی بر کسی پوشیده نیست. در این زمینه نیز ساخته شدن فصل تازه این مجموعه و پخش آن در ابتدای سال می‌تواند نقش مهمی در تحول احوال جامعه به بهترین نحو ایفا کند.

البته همه این دستاوردها زمانی به عمل درمی‌آید که این مجموعه برمبنای فیلمنامه‌ای پرکشش ساخته شود. نکته‌ای که در آخرین فصل، تا حدودی مورد غفلت واقع شده بود و بهانه برخی مخالفان برای جلوگیری از ساخت سری تازه، همین مسئله است.

بدون شک تولید و پخش مجموعه «پایتخت» می‌تواند مزایا و ارزش‌های مادی و معنوی فراوانی برای رسانه ملی به همراه داشته باشد و برخی کارشناسان و عوامل سینما و تلویزیون نیز در روزهای اخیر در یادداشت‌ها و گفت و گوهای خود به این موضوع اشاره کرده‌اند. مهم این است که سازمان صدا و سینما بتواند مستقل از فضاسازی‌های موجود تصمیم گرفته و قدر یکی از مهمترین سرمایه‌های نمایشی یک دهه اخیر خود را بداند.

انتهای پیام/