درخشش فیلمسازان خراسانی در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 

فیلم‌سازان خراسانی با کسب چهار جایزه و کاندید در پنج بخش جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خوش درخشیدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز: مستند کوتاه «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر مشهد و نسیم سهیلی جایزه جهانی راه ابریشم را کسب کرد.

در بخش فیلمنامه اقتباسی:

فيلم کوتاه داستانی «خوانا بنویسید» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی علیزاده و تهیه‌کنندگی مشترک: هاشم مسعودی، مجتبی خیاط احسانی و تهیه شده در سازمان هنری و رسانه ای اوج و انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد، برگ زرین بعنوان بهترین فیلم اقتباسی را در بخش ویژه کتاب و سینما را کسب کرد.

و فيلم کوتاه داستانی «شورشی» به نویسندگی و کارگردانی علی سلمانی و تهیه‌کنندگی مشترک: هاشم مسعودی، مجتبی خیاط احسانی و انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد، جایزه شهرداری تهران (برای هاشم مسعودی و مجتبی خیاط احسانی) و در بخش شاخه زیتون از نگاه رئیس سازمان سینمایی (برای هاشم مسعودی، مجتبی خیاط احسانی و علی سلمانی) را کسب کرد.

گفتنی است، در بخش بهترین فیلمبرداری:

کیوان شعبانی برای فیلم «خوانا بنویسید»، در بخش بهترین تدوین: مجتبی احسانی برای فیلم «خوانا بنویسید»، در بخش بهترین کارگردان فیلم تجربی: مازیار کاظمی و محمدرضا کاظمی برای فیلم «لطفا خمیازه نکشید» از تربت‌حیدریه جزو نامزدهای این بخش بودند.

چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران که از معتبرترین جشنواره های فیلم کوتاه دنیا و واجد شرایط اسکار است. از تاریخ ٢۶ مهرماه تا ٢ آبانماه ١۴٠٢ به دبیری مهدی آذرپندار در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید و آیین اختتامیه این جشنواره مورخ ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران نیز برگزار شد.

انتهای پیام/