دست برادری تلویزیون و نمایش خانگی

یادداشت / پریا بیگدلی :برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند و آن را پیگیری می‌کنند و برخی معتقدند که شبکه نمایش خانگی در رقابت با صداوسیما است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ تهیه‌کننده و کارگردانی که در شبکه نمایش خانگی کار می‌سازد، تهیه‌کننده و کارگردانی است که برای تلویزیون هم کار می‌سازد و خواهد ساخت و همه در این کشور پروانه ساخت می‌گیرند، پروانه نمایش می‌گیرند.اما اینجا سوال پیش می آید که آیا جنس مخاطبان در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی  فرق می‌کند ؟ تلویزیون یک‌سری مخاطب دارد و شبکه نمایش خانگی هم مخاطبان خودش را دارد. به نظر من اگر بخواهم بگویم فقط بحث سرمایه و هزینه است که در شبکه نمایش خانگی تاثیرش بیشتر است، درست نیست و نوع ساخت و سلیقه نیز تاثیرگذار است.

برخی میگویند سریال‌های نمایش خانگی  به‌خاطر برخی مسائل مثلا شل‌حجابی یا مسائل کلیشه‌ای دیگر دیده می‌شوند. اما من این را قبول ندارم اکر چنین بود که باید سریال‌های خارجی و ترکی کل تلویزیون و شبکه نمایش خانگی ما را بگیرند اما بی تاثیر هم نیست.

مخاطب گویی دوست دارد باشخصیت مورد علاقه اش در فیلم و سریال همزاد پنداری کند و هرچه سبک زندگی و ظاهر بازیگران به زندگی واقعی مخاطب نزدیکتر باشد ارتباط گیری قوی تر است .

در پایان شبکه نمایش خانگی و صداوسیما نباید از هم دور نگه داشته شوند چرا که کنار هم هستند نه مقابل هم و هر دو برای خانواده با ذائقه ای ایرانی تولید میکنند و از نظر من برادر هم هستند.

انتهای پیام/