«راهبه» استالونه را مغلوب کرد

فیلم جدید سیلوستر استالونه با شکست از قسمت دوم «راهبه»، در ردیف دوم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی نشست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ راهبه ۲ با فروشی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری برای دومین هفته متوالی صدرنشین جدول گیشه شد.

قسمت چهارم اکشن جنایتکارانه «بی مصرف‌ها» استالونه، با افتتاحیه‌ای ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری ردیف دوم جدول را اشغال کرد.

این محصول تازه شرکت فیلمسازی لاینزگیت با هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تهیه شده و چند بازیگر مطرح دیگر ژانر اکشن هم در آن حضور دارند.

افتتاحیه ضعیف قسمت چهارم این پرسش را مطرح کرده که آیا نیازی به تولید قسمت‌های بعدی این فرانچایز هست یا نه.

سه قسمت قبلی بی مصرف‌ها در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ با افتتاحیه‌های ۳۵، ۲۹ و ۱۶ میلیون دلاری نمایش عمومی‌شان را آغاز کردند.

با توجه به پائین ترین رقم افتتاحیه قسمت چهارم، دیوید او گراس تحلیل گر اقتصادی سینما می گوید:« داستان دو قسمت آخر این مجموعه فیلم تکراری بود و حرف تازه ای برای گفتن نداشت. هر فیلم سینمایی در وهله اول باید داستانی جذاب داشته باشد تا بتواند تماشاگران را روانه سالن های سینماها کند.»

اهل فن هم می‌گویند بی مصرف‌ها ۴ نه تنها نقدهای خوبی از منتقدان دریافت نکرد، بلکه تماشاگران هم برایش تبلیغات شفاهی و دهان به دهان نکردند. این نوع تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در وضعیت فروش تمام فیلم‌های سینمایی دارد.

داستان بی مصرف‌ها ۴ درباره گروهی از اکشن کارهای بی هدف است که از سوی یک دولت، مامور مبارزه با گروهی از عناصر خبیث و منفی بین المللی می شوند.

راهبه ۲ که داستانی ترسناک را در دل یک صومعه قدیمی تعریف می کند، در ده روز نخست نمایش خود به فروش بسیار خوب ۷۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

سومین و چهارمین فیلم جدول این هفته گیشه آمریکای شمالی، «یک روح گیری در ونیز» و «اکولایز ۳» با فروشهایی ۶ و ۵ میلیون دلاری هستند. فروش کلی این دو فیلم هم اکنون به ۲۵ و ۸۱ میلیون دلار رسیده است.

«باربی» و «عروسی پرزیخت و پاش یونانی من ۳» هم با فروشهایی ۳ میلیون دلاری و اندی، ردیف های پنجم و شم جدول را به خود اختصاص دادند.

باربی در مقام پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۳، اکنون به رقم فروش داخلی ۳۶۱ میلیون دلاری دست یافته است.

فروش کلی آمریکای شمالی عروسی پرریخت و پاش هم به رقم ۲۴ میلیون دلار رسیده است. دومین فیلم تازه جدول گیشه «او در داخل زندگی می‌کند» با افتتاحیه‌ای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری است، که ردیف هفتم جدول را از آن خود کرد.

این درام ترسناک و دلهره آور با هزینه‌ای اندک تولید شده و احتمالا می تواند رقم هزینه‌های تولید خود را پوشش دهد.

انتهای پیام/