رسانه به افراد صادق نیازمند است/ بعد از دورهمی مهران مدیری دوباره در شبکه دو نقره داغ شدم!

ژیلا صادقی مجری این روزهای شبکه سه و برنامه سلام صبح بخیر که به دلیل اکت و سبک و سیاق جدیدی که در اجرای یک برنامه تلویزیونی سالها پیش به رسانه آورد برای خیلی از همکارانش الگو بوده است از حضور اخیرش در برنامه « از مامان بگو » شبکه دو این روزها گلایه مند است؛

ژیلا صادقی در گفت و گو با خبرنگار الگونیوز و اتفاقات رخ داده در خصوص حضورش در برخی برنامه های تلویزیونی به عنوان مهمان  گفت : یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که در برنامه های تلویزیونی رخ می دهد در مناسبت های مختلف دعوت کردن از مهمانان مختلف است که در زمینه های مختلف حرفی برای گفتن دارد.

من در تمام این سالها کمتر به دعوت دوستانم جواب مثبت داده ام و اصولاً با احتیاط از کنار این مسئله با عذر خواهی عبور می کردم.
مجری برنامه نگی که نگفتی می گوید : همیشه فکر می کردم بهترین فرصت برای صحبت کردن من با مردم همان سکویی است که در مقام مجری ایستاده ام و می توانم با مخاطب رخ به رخ و چشم در چشم حرفم را بی کم و کاست منتقل کنم.
در تمام این سالها اگر مهمانی در برنامه ام حاضر می شد هم سعی بر این داشتم تمام و کمال حق میزبانی را ادا کنم.
صادقی معتقد است ؛ همیشه اصل من بر صداقت بر گفتار با مهمانم بوده و تلاش داشتم او آگاه از همه چیز روی صندلی مهمانی من جلوس کند و بر اساس سناریوی تهیه کننده، سردبیر و یا کارگردان برنامه پیش برویم.
تمام تلاشم این بود مهمانم با آرامش برنامه را ترک کند و جایی برای گلایه و ناراحتی وجود نداشته باشد.
این مجری رسانه می گوید :
در سال های اخیر هم برای چند برنامه دعوت شدم و انگشت شمار پذیرفتم که حضور پیدا کنم مثلاً به برنامه برمودا رفتم چون سبک و سیاق کار و برنامه کامران نجف زاده را دوست داشتم. برنامه بگو بخند را شاید برای روحیه خودم رفتم تا کمی با فضای جدی برنامه های خودم فاصله بگیرم و در مقابل یک مجری بنشینم که روزی فکر می کردم مجری موفقی بشود.
او ادامه می دهد : صادقانه بگویم که به تازگی با بازی های جدید برخی برنامه ها آشنا شدم که مهمان را می آورند و همانطور که دوست داشته باشند بر اساس وایرال در شبکه های اجتماعی کار را تدوین می کنند .
در برنامه آخری که دعوت شدم « با مامان حرف بزن» بود که من هم دامن گیر این ماجرا شدم. شاید پیش از این برنامه شبکه دو
تلخ ترین آن تجربه ی حضورم در برنامه دورهمی شبکه نسیم بود که به گونه ای تدوین شد که متاسفانه با هدف وایرال جایگاه حرفه ای من زیر سوال برود.
آقای مدیری سوالات کلی داشتند و من هم باید پاسخی منطقی و جز به جز می دادم که مخاطب متوجه کلام من بشود که البته مخاطب باهوش متوجه این مسأله بود.
متاسفانه در تدوین با جابه جایی و استفاده یکی در میان از کلام من کار طوری پیش رفت که گویا من انسانی خودشیفته، خود باور ،خود محور و…. هستم که من هر گز این بی مهری دوستان در برنامه دورهمی رو فراموش نمی کنم و آن زمان تاسف خوردم و سکوت اختیار کردم.
آن زمان با خودم عهد کردم که دیگر در هیچ برنامه ای حضور پیدا نکنم اما به احترام نام مادر دعوت به برنامه از مامان بگو را پذیرفتم.
با توضیحاتی که محیا اسناوندی مجری برنامه در این برنامه به من داد حس کردم که قرار است در این برنامه از گپ و گفت‌هایم با مادرم در تمام این سال‌ها صحبت کنم و این اتفاق به نظرم فرصتی بود که به مقام شامخ مادر احترامی بیش از همیشه بگذارم.
صادقی می گوید : همانطور که از نام برنامه «از مامان بگو» بر میامد مشخص بود که قرار است از مادر صحبت کنم از جایگاه مادربزرگی بگویم که شاید دو نسل قبل تعریف مادری را با تمام وجود برای من تعریف کرده بودند.
آن چیزی که خاطر مرا مکدر کرد عدم صداقت تیم تهیه و تولید بود.
از خانم محیا اسناوندی که همیشه او را با عنوان فرزندم صدا می‌کردم توقع نداشتم که مرا در شرایطی قرار دهد که بدون اطلاع از آنچه قرار است در برنامه رخ بدهد روبروی ایشان بنشینم.
ای کاش به من می گفتند که اسپانسر این برنامه بهزیستی است تا برای این موضوع و برنامه سنگ تمام بگذارم اما دوستان پنهان کاری کردند و من انتظار نداشتم.
من حساب شده و با اعتماد به دوستان مرحله به مرحله صحبت کردم و داستان زندگی ام را روایت کردم اما باز هم آسیب دیدم از تدوینی که از چهره من تعریف دیگری را منتقل کرد.
و مخاطبان من برایم نوشتند مشخص بود که حرف های شما ادیت شده و بخشی از آن حذف شد ه است.
من به سکوی از مامان بگو اعتماد کردم اما دوستان از این اعتماد به مسیری دیگر رفتند.
آنچه مرا بیش از همه چیز ناراحت می کند این است که مجری برنامه اظهار بی اطلاعی می کند در حالیکه در دو آیتم مجزا با لباسی متفاوت از اسپانسر می گوید و در برنامه های مختلف بدون حفظ راکورد لباس مجری این بخش مرتبط با اسپانسر پخش می شود.

چطور ممکن است مجری از اسپانسر برنامه ناآگاه باشد؟ در حالیکه در دو آیتم از آن حرف می زند !
لازم است این را بگویم پچ پچ های پشت صحنه برنامه مرا به شک انداخت اما…
اگر به من می گفتند اسپانسر برنامه بهزیستی است حتما نگاه من متفاوت بود و من اصلا انسانی مادی نیستم تا از ارگانی مانند بهزیستی بخواهم به عنوان مهمان برنامه منتفع بشوم!
گله من از دوستان برنامه ساز و تیم تولید و مجری برنامه است که با من صداقت نداشتند!


او ادامه می دهد : برنامه از مامان بگو داغی بر دست و دل من گذاشت که هیچ گاه دیگر به عنوان مهمان در هیچ برنامه ای شرکت نخواهم کرد چرا که اصل من بر صداقت است و صداقت برای من ارزشمند تر از اون عدد و رقمی است که برایم در نظر گرفته شده است.
صادقی ادامه می دهد:
در این سالها هرگز برای حضور در خانه خودم نرخ تعیین نکردم اما اخیرا فهمیدم که باید این اتفاق رخ بدهد تا قدر تو را بدانند!
اگرچه هنرمندان با دریافت مبالغ هنگفت در برنامه ها محبوب تر شدند با این حال من فکر می کنم برنامه با حضور درخشان و به جای مجریانش ارج و قرب می گیرد .
کاش با من صداقت داشتند دوستان محترم برنامه از مامان بگو ، کاش دوست عزیز خودم خانم اسناوندی یواشکی از بهزیستی با من صحبت می کرد!
چه کسی می داند همه ما چگونه سهم خودمان را در جامعه برای هموطنانمان ادا می کنیم؟
هر کسی به اندازه خودش دست دیگران را چگونه می گیرد؟!
مردم نمی دانند من چگونه با بچه های مناطق محروم و ضعیف کشورم زندگی می کنم و یا کی و چگونه به سراغ خانه سالمندان می روم!
حتما قرار نیست بگویم برای جهیزیه ی نو عروسان چه تلاش ها داشته ام چون این ها همه اتفاقات پنهانی زندگی همه ماست!
مردم نمی دانند من دیه اعدامی داده ام پول پیش خانه هایی را دادم که اهالی آن شرایط بغرنجی را تجربه کرده اند!
من اهل نمایش نیستم و دوست ندارم خودم را به کسی ثابت کنم!
دوستان برنامه از مامان بگو با من صداقت نداشتند و در تعجب هستنم که گفتگوی مرا نصفه و نیمه پخش کردند بی آنکه بگویند برنامه اسپانسر داشته است.
به هیچ وجه نیاز نیست مجدداً برنامه را پخش کنند یا بخش‌های پخش نشده را مجدد روی آنتن ببرند.
به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم این کار را انجام دهید.
از این پس دیگر ژیلا صادقی را در هیچ برنامه تلویزیونی به عنوان مهمان نمی‌بینید و می‌خواهم تنها در مقام مجری از سکویی که به خودم متعلق است با مردمم صحبت بکنم و با صداقت با آنها حرف بزنم.
حالا هرچی دلتان می‌خواهد و هرچی دوست دارید به من نسبت بدید.
این بار دوم است که بعد از برنامه دورهمی در شبکه دو و گروه خانواده باعث قضاوت نابرابر و بی‌عدالتی می شوم.
شما حتی حرمت نام مادر را نگه نداشتید.
مادر یعنی صداقت تمام و کمال اما شما صادق نبودید!
من نیازی به ادیت و پخش مجدد برنامه نمی بینم در برنامه خودم به این ماجرا می پردازم و در هیچ برنامه ای دیگری هم مهمان نخواهم بود و باید بگویم این پول ها خوردن ندارد!
خواهش می کنم براساس صداقت با مردم صحبت کنید مردم از رسانه دروغ شنیده‌اند که به رسانه بدبین شده‌اند.
و شما سازندگان برنامه‌های مختلف در این مسئله سهم تقصیر دارید.


صادقی می گوید : ما در برنامه سلام صبح بخیر با صداقت تمام با مخاطبمان صحبت می‌کنیم.
من مدیون آقای فروغی مدیر شبکه ۳، آقای احمدزاده مدیر گروه اجتماعی ، آقای طالبی تهیه کننده و اتاق سردبیری برنامه هستم .
تنها چیزی که امروز حال مرا خوب می‌کند صداقتی است که در برنامه سلام صبح بخیر با مخاطبمان داریم و تنها برنامه‌ای که جان مرا جلا داد برنامه نگی که نگفتی به تهیه کنندگی مجتبی احمدی بود که حال من در آن برنامه هم خوب بود.
نکته‌ای که یادم رفته بگویم این است که ؛ شماها که دیدید من مقابل دوربین شما با چه صداقتی از دل شکستگی‌هام گفتم چطور دلتون اومد با من بازی کنید؟
شما که می دونستید من در هیچ برنامه‌ای به عنوان مهمان شرکت نخواهم کرد چون اصل من اصل صداقت و صداقت برای من در واقع حرف اول را می زند و ارزشمند تر از عدد و رقمی است که در نظر می گیرند چرا با من این کار را کردید؟
عوامل برنامه از مامان بگو شماها که دیدید همکاران من سه چهار سال چه جوری منو به نیست و نابودی کشوندن و از نعمت مادری محروم کردند چطور دلتون اومد با من اینگونه رفتار کنید؟
در نهایت من نشستم پای گیرنده و احساس کردم با آرامش کنار کسی نشستم که با اعتماد از دل شکستگی‌های خودم گفتم و باز هم با صحنه دیگری مواجه شدم، باز هم با هنر تدوینی متوجه شدم که وایرال براشون حرف اول رو میزنه نه حفظ اخلاق میزبانی و مهمانی!
ژیلا صادقی در پایان گفت : امروز با داشتن رسانه ای بسیار پرطمطراق، چشم دوخته ایم به دیده شدن و مطرح شدن و حتی معروف شدن در فضای مجازی که این مسأله به نظر من یک فاجعه است.