زنگ خطر برای کودکان و دانش آموزان

امسال شاهد افزایش چشمگیر تصادفات عابرین و ترک نشینان در رده سنی 6تا 17 سال هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
در خرید موتورسیکلت برای فرزند خود قبل از گرفتن گواهینامه پیش‌قدم نشوید.
سرهنگ رابعه جوانبخت از افزایش ای تصادفات رده سنی 6 تا 17 خبر داد و از به گوش رسیدن صدای زنگ خطر درباره خرید موتورسیکلت توسط خانواده ها قبل از رسیدن به سن قانونی و اخذ گواهینامه مرتبط برای فرزند خود گفت.
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : آمار مقایسه ای تصادفات رده سنی 6 تا 17 سال نشان می دهد که متاسفانه یک افزایش چشمگیری را در بحث تصادفات این گروه سنی چه در بحث عابران پیاده و چه در بحث ترک نشین و راننده موتورسیکلت شاهد بودیم .
وی بیان داشت : اینجاست که زنگ خطر به گوش می رسد و باید خانواده ها در خرید موتورسیکلت برای فرزندان خود پیشگام نشوند ولی احساس می شود این موضوع خیلی مد نظر خانواده ها قرار نگرفته است .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : خرید موتورسیکلت برای فرزندان و کسانی که گواهینامه ندارند باید برای خانواده ها یک دغدغه باشد . برای رده سنی که دانش اموز هستند و برای رفت و برگشت انان به مدرسه و بلعکس نباید از موتورسیکلت به هر نوعی و عنوانی استفاده کرد و فرقی نمی کند که برقی باشد و یا غیره چرا که کارکرد انان یکی است .
سرهنگ جوانبخت افزود : فرزند شما در سنین تا 17 سال شرایط روحی و روانی و سنی را برای پذیرش این موضوع ندارد که با شرایط راندن و مواجهه با خطر روبرو شوند و نمی توانند در شرایط مختلف و روبرو شدن با حوادث دقیقا نمی توانند تصمیم درست را بری رویارویی با خطر بگیرند .
وی گفت : این موضوع خیلی دردناک است که خود ما برای فرزندمان وسیله ای بخریم که پیشگام و پیشرو برای رفتن به سمت خطر شویم
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : اگر با دوچرخه هم تردد می کنند حتما از کلاه ایمنی استاندارد مخصوص دوچرخه استفاده نمایند و فکر نکنند که حالا که از دوچرخه استفاده می کنم حق تردد در تمامی معابر و بزرگراهها را دارم و باید از مسیرهای مجاز تعیین شده تردد نمایند.

انتهای پیام/