سرما در راه تهران در برنامه تهران ۲۰

تهران سفیدپوش می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی الگونیوز، مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در خصوص وضعیت هوای تهران در ۳ روز آینده، اظهار کرد: پنجشنبه ۱۲ بهمن با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت، این سامانه روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در اغلب نقاط کشور موجب بارش برف و باران می‌شود. البته برای امشب و فردا هم می‌توانیم به صورت مقطعی ناپایداری را برای نیمه شمالی استان داشته باشیم.

غلامی تصریح کرد: اما عمده فعالیت توده هوا طی بعدازظهر پنجشنبه و جمعه است.

وی ادامه داد: طی آخر هفته در استان آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان شاهد بارش‌ هستیم اما عمده بارش‌ها در شمال غربی استان و بخش های شمالی کشور را در بر دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: اما در استان تهران به میزان و اندازه‌‌ای که در سایر شهرستان شاهد بارش برف و باران خواهم بود، نیست. جمعه ۱۳ بهمن نیز گسترۀ فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود.

وی افزود: در ارتفاعات استان تهران شاهد بارش برف و همچنین در مرکز استان نیز مخلوطی از برف و باران در پیش‌بینی می‌کنیم.

از صعود به ارتفاعات و ترددهای بین شهری پرهیز کنید

غلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط کولاک را در بخش ارتفاعات و شمالی استان داریم، توصیه می‌کنیم که از سفرهای غیر ضروری به خصوص برای بعداز ظهر پنجشنبه پرهیز کنند. همچنین شهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند؛ چراکه شرایط بهمن در ارتفاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه براین موارد، یخ بندگان را می‌توانیم داشته باشیم این توده هوا جمعه شب از منطقه خارج می‌شود و برای شنبه و یکشنبه هفته آتی که با کاهش ابر مواجه هستیم، دمای هوا در اکثر نقاط استان به زیر صفر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان افزود: با توجه به اینکه جهش بارش‌ها از غرب به شرق است، امیدواریم این توده هوای همراه با وزش باد شدید باشد که آلودگی هوا را از منطقه خارج کند.

انتهای پیام/