سپاهان و یک رکورد تاریخی/پرسپولیس و استقلال به دنبال صدمین پنالتی در لیگ برتر!

سپاهان با یک رکورد تاریخی در لیگ برتر به مصاف استقلال خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،سپاهان در دیدار هفته دوم برابر ذوب‌آهن در شرایطی که بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود، در آغاز نیمه دوم از روی نقطه پنالتی به گل رسید. این گل صدمین گلی است که سپاهان در تاریخ لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به‌ثمر می‌رساند و از این نظر رکورددار تاریخ لیگ برتر است.

 

پرسپولیس و استقلال در تعقیب سپاهان

سپاهان در شرایطی رکورددار بیشترین پنالتی گل شده در تاریخ لیگ برتر است که از نظر کسب پنالتی رکورددار نیست و پس از پرسپولیس و فولاد در رده سوم قرار دارد. پس از سپاهان که 100 گل زده از روی نقطه پنالتی دارد، پرسپولیس با 93 گل در رتبه دوم جای دارد. استقلال با 91 گل از روی نقطه پنالتی و فولاد با 88 گل دیگر تیم‌هایی هستند که بیشترین گل زده را از روی نقطه پنالتی دارند.

 

سهم بزرگ ذوب‌آهن در آمار سپاهان

پنالتی که ذوب‌آهن در بازی این هفته مقابل سپاهان مرتکب شد، چهاردهمین پنالتی بود که این تیم برابر همشهری‌اش متحمل می‌شود و این بیشترین تعداد پنالتی است که تیمی به تیمی دیگر در تاریخ لیگ برتر داده است. از 14 پنالتی مقابل ذوب‌آهن، 11 پنالتی تبدیل به گل شده و این تیم در کنار سایپا بیشترین سهم را از پنالتی‌های گل شده سپاهان دارد. استقلال با 9 پنالتی در رده سوم بیشترین پنالتی‌های گل شده سپاهان دارد.

 

عقیلی مرد اول پنالتی‌های سپاهان

رضا اسدی بیست‌وهشتمین بازیکنی است که در تاریخ لیگ برتر برای سپاهان از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده است. در بین پنالتی‌زنان سپاهان، هادی عقیلی با گل کردن 15 پنالتی رکورددار است. این بازیکن از 18 پنالتی، موفق به گل کردن این تعداد پنالتی شده است. محرم نویدکیا که یکی از شاخص‌ترین چهره‌های تاریخ سپاهان است، 12 گل از روی نقطه پنالتی زده است. ادموند بزیک با گل کردن 8 پنالتی یکی دیگر از بهترین پنالتی‌زنان سپاهان در لیگ برتر است. امید ابراهیمی و رسول خطیبی هم 7 گل از روی نقطه پنالتی برای سپاهان زده‌اند.

 

انتهای پیام/