ششمین حضور جهانی «روشن» در استرالیا

فیلم سینمایی روشن به نویسندگی، تهیه‌ کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به یازدهمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانیِ استرالیا راه یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ این جشنواره از ١٦ نوامبر تا ١٣ دسامبر ٢٠٢٣ در شش شهر بزرگ استرالیا برگزار می‌شود. شهرهای سيدنى، ملبورن، بريزبن، كانبرا، آدلايد و پرت در این تاریخ میزبان یازدهمین دوره جشنواره در استرالیا خواهند بود.

روح الله حجازی پیشتر با فیلمهای «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «مرگ ماهی» در این جشنواره حضور داشته و جایزه نتپک (منتقدان آسیاپاسفیک) را از این جشنواره برای فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» دریافت کرده است.

همچنین جشنواره با نمایش نسخه بازسازی شده فیلم «گاو» شاهکار سال ١٩٧١ داریوش مهرجویی فقید، از وی تجلیل خواهد کرد.

رضا عطاران، سارا بهرامی و سیامک انصاری بازیگران اصلی این فیلم هستند. «روشن» پیشتر در جشنواره‌های یو‌سی‌ال‌ای لس آنجلس، لِندوک سن‌پترزبورگ، نوستالژی ایتالیا ، توپانگا کالیفرنیا و بادم ژیت مسکو حضور داشته، همچنین از دوازدهمین جشنواره “Budem zhit” در مسکو دو جایزه بهترین کارگردانی و جایزه بزرگ را دریافت کرده است و با نام بین المللی “Bright house” توسط کمپانی ماداکتو پیکچرز با مدیریت محمد توریوریان به جشنوارهای جهانی عرضه می‌شود. «روشن» توسط فیلمیران در پاییز سال جاری در سینماهای کشور اکران می شود.

انتهای پیام/