عدم توجه به جلو در پایتخت اول شد

رتبه اول باز هم به عدم توجه ها رسید. و 60 درصد از تصادفات در بزرگراهها اتفاق می افتد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
در 8 ماهه سال جاری عدم توجه به جلو همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و 49 درصد را نشان می دهد.
علت تصادفات به شرایط روحی و جسمی راننده باز می گردد.
سرهنگ رابعه جوانبخت گفت : بررسی آمار متوفیان 8 ماهه سال 1402 یک نکته تامل برانگیزی را به ما گوشزد می کند و آن هم این است که تصادفاتی که خودرو در آن دخیل و واژگونی ها و برخورد با موانع را در پی داشته است به عدد 11 درصد رسیده که یک درصد نسبت به 7 ماهه افزایش را نشان می دهد.
وی بیان داشت : در بحث تصادفات خودرو ، خطاهای انسانی و تصمیماتی که شخص راننده می گیرد مطرح است و تصادفات به نحوه رانندگی فرد و شخصیت او در رانندگی بستگی دارد و اوست که تصمیم می گیرد که چه میزان سرعت داشته باشد و به چه شکلی رانندگی کند . آیا حال مناسب و شرایط روحی و روانی خوبی دارد ؟ و در چه وضعیت و سلامت روحی و جسمانی بسر می برد ؟ که البته همه این عوامل بر روی رانندگی و تصمیمات او اثر گذار می باشد.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد : 60 درصد از تصادفات شهر تهران در بزرگراههای اتفاق می افتد و وقتی می بینیم که تصادفات خودرو در تهران افزایش پیدا کرده و بخش زیادی از آن در بزرگراهها اتفاق می افتد این خبر را به ما می دهد که بحث سرعت ها واقعا جدی است و با رانندگانی مواجه هستیم که سرعت های بالایی را تجربه می کنند و جنس تصادفات آنها واژگونی و برخوردهای شدید با موانع ، گاردریل ها و دیوار و درختان همراه است.


سرهنگ جوانبخت افزود : در بحث علت های تامه تصادفات در 8 ماهه سال جاری عدم توجه به جلو همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و عدد 49 درصد را نشان می دهد که بحث صحبت با تلفن همراه ، عجله و شتاب بی مورد و خستگی و خواب آلودگی و خطاهای انسانی و سایر مولفه های دیگر بسیار بر تصادفات تاثیرگذار است .
وی گفت : بعد از آن عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه مطرح می شود که مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز از سرعت مقرره را شامل می شود و در رتبه سوم بحث تغیر مسیرهای ناگهانی وجود دارد که به تصمیم گیری راننده مربوط می شود و تاثیر مستقیمی در تصادفات داشته و عدد تصادفات را جابجا می کند.

انتهای پیام/