طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه

علت اعمال قانون ۸ هزار خودرو در تهران چیست؟

حدود 100 خودرو به پارکینگ منتقل شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو اختصاصی با خبرنگار الگونیوز اعلام کرد:
جنس برخورد های شبانه پلیس هم متفاونت تر است. ۵۴ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ساعات شب اتفاق می افتد.
سرهنگ مومنی گفت : طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه یکی از مطالبات شهروندان از پلیس بوده است که این خواسته ،خواسته ای به حقی هم هست . مثلا تا ساعت ۲۲ به بعد برخی شهروندان مشغول بازگشت به منزل جهت استراحت هستند و چون معابر بزرگراهی ما نیز خلوت است برخی از رانندگان در این زمان می خواهند هیجانات خود را در خیابان تخلیه کنند و همین کار باعث ایجاد مزاحمت و تصادفات ناگواری برای دیگر رانندگان می گردد.
وی افزود : تخلفات سرعت و سبقت و تغییر مسیرهای ناگهانی و تخلفات وسایل نقلیه سنگین به علت محدودهیت های تردد در روز و دیگر تخلفات شبانه امنیت ترافیکی دیگر شهروندان را بر هم می زند. لذا پلیس راهور تهران بزرگ به خاطر حفظ جان مردم و همچنین حفظ اموال شهروندان و مطالبات مردمی ،طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه را در دستور کار خود قرار داد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : این طرح از اواسط مهرماه در معابر بزرگراهی شهر تهران اجرا شد و هر شب با حدود ۷ تا ۸ هزار وسیله نقلیه متخلف برخورد و اعمال قانون می شود و در اجرای این طرح حدود ۱۰۰ وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل می شوند.
سرهنگ مومنی افزود: مسلما پلیس برای اجرای این طرح اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و هم برخورد قانونی خود را انجام داده است و باید این تخلفات کاهش پیدا نماید و این آمار از این نیز کمتر شود.
وی گفت: در ۵۴ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ساعات شب اتفاق می افتد در صورتی که در مرداد ماه همین آمار ۶۰ درصد بوده است. پس از اجرای این طرح نتیجه گیری می شود که هم فرهنگ ساغزی صورت می گیرد و هم مردم نیز بیشتر توجه کرده و نیز تصادفات کاهش پیدا کرده است و نشان می دهد که اجرای این طرح موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/