قبل از رسیدن به دو راهی ها تصمیم بگیرید

شایع ترین تخلفات رانندگی در جناغی های بزرگراهها حرکت با دنده عقب، تغییر مسیر ناگهانی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بخصوص رانندگان نا آشنا به مسیر است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس اداه مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:
در جناغی های معابر بزرگراهی با احتیاط بیشتر رانندگی کنید.
از جمله محل های خطرناک که در صورت بروز تصادف، معمولا شدت خسارات جانی و مالی وارده به حادثه دیدگان بالاست، جناغی خروجی های بزرگراهها هستند.

سرهنگ مصطفی زینی وند گفت : شایع ترین تخلفات رانندگی در جناغی های بزرگراهها حرکت با دنده عقب، تغییر مسیر ناگهانی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بخصوص رانندگان نا آشنا به مسیر است.
وی افزود : با شروع طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ و به منظور جلوگیری از تصادفات احتمالی در محل جناغی های معابر بزرگراهی کلان شهر تهران، ایمن سازی و آشکارسازی این محل ها با نصب ضربه گیرهای ایمنی، رفع نقص چراغ های چشمکزن نصب شده در این محل ها و انجام خط کشی برای ایمن سازی و ارتقا قابلیت رویت جناغی و ناحیه تحت تاثیر آن توسط رانندگان ‌وسایل نقلیه عبوری و همچنین هشدار دهی بیشتر به رانندگان در ارتباط با محدوده خطر در دستور کار مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است.
وی بیان داشت : سه هدف اصلی اجرای طرح اجرای خط کشی در جناغی ها، در ابتدا برای نشان دادن اضافه یا کاهش خطوط عبور ناشی از ورودی یا خروجی بزرگراهها، دوم برای جداسازی دماغه از خطوط عبور و در نهایت آشکارسازی بیشتر محل جناغی بوده است .
سرهنگ مصطفی زینی وند گفت : در پایان از هموطنان گرامی تقاضا داریم از رانندگی در زمان خستگی و خواب آلودگی پرهیز نمایند و قبل از شروع سفر خود، حتما چندین بار مسیر حرکتشان را با استفاده از مسیریاب های داخلی کنترل نمایند تا در زمان رانندگی برای انتخاب صحیح مسیر با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/