مردم برای ندادن سرویس مدارس چگونه از تپسی شکایت کنند؟/ مردم نگران بدعهدی تپسی نباشند روی میز تهران ۲۰

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت رسیدگی به بدعهدی تپسی برای ارائه سرویس مدارس پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی؛ علیرضا شاهمیرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست در خصوص بدعهدی تپسی برای تامین سرویس مدارس علی رغم عقد قراداد با خانواده ها و دریافت هزینه سرویس گفت: این موضوع چند روز پیش مطرح شد و کمیسیون نظارت بر کسب و کارهای مجازی از تپسی خواسته که در این خصوص توضیح دهد. در خصوص سایر کسب و کارهای مجازی که در خصوص معاملات املاک در هفته های اخیر اقداماتی انجام داده بودند نیز این روند طی شد.

وی ادامه داد: مجوز این تاکسی های اینترنتی را اتحادیه صنفی می دهد و اتحادیه و وزارت صمت بر آنها نظارت دارند. در حوزه تاکسی اینترنتی ضوابطی که اعمال شده به طور مشترک از سوی وزارت صمت و وزارت کشور است. سازمان شهرداری ها در هر شهری با شهرداری آن شهر هم باید قراداد داشته باشد و نرخ ها توسط شورای شهر تعیین می شود زیرا شهرداری مسئول حمل و نقل درون شهری است.

شاهمیرزایی گفت: تپسی دفاعیاتی در خصوص این اقدام خود دارد ولی صدا و سیما اجازه دفاع به آنها نمی دهد. هنوز دو سه روز است این مشکل به وجود آمده است و شکایت هایی که در اینماد ثبت شده از دو روز پیش است و برای تپسی ارسال شده و تپسی چند روز وقت دارد به آنها پاسخ دهد. قطعا هر تخلفی باشد هم باید خسارت بدهد و هم با آنها برخورد می شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: اگر اینها به آموزش و پرورش هیچ ارتباطی ندارد رسما اعلام شود. من خودم برای سرویس مدرسه فرزندانم به مشکل خورده ام. آموزش و پرورش هم عضوی از شورای حمل و نقل استان است و باید به این موضوع ورود کند.

شهمیرزایی افزود: تمام این شرکت های اینترنتی و تاکسی های اینترنتی داری مجوز هستند و مردم برای شکایت از انها لازم نیست که بهع جایی مراجعه کنند وفقط به اینماد مراجعه کنند و شکایت خود را ثبت کنند. تمام پرداخت های مردم اینترنتی بوده و ریال به ریال آن مشخص است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت خاطرنشان کرد: اگر این موارد با شرکت حل نشد حل اختلاف به قوه قضائیه می رود و مردم نگران این مسئله نباشند. خود تپسی اعلام کرده که این پول را برمی گرداند. این موضوع کاملا قابل بررسی است. ضوابط حمل و نقل درون شهری با شهرداری است. اگر آموزش و پرورش هیچ مسئولیتی ندارد رسما اعلام کند. هزینه این سرویس ها 30 درصد کمتر از سایرین است ولی نظارت بر این تاکسی ها وجود دارد.

انتهای پیام/