نیویورک میزبان پنج فیلم کوتاه ایرانی

پیمان شاه محمدی، تهیه کننده و مدیر امور توزیع و فروش بین المللی، از "انتخاب و نامزدی" پنج فیلم کوتاه ایرانی" در جشنواره بین المللی "مصری آمریکایی" آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر الگونیوز؛ وی گفت: این دستاورد، برای چندمین بار است که در سطح بین الملل در حوزه کاری من اتفاق می افتد و خوشبختانه تنوع آثار از نظر ژانر و مضمون و همچنین قصه گویی در بین فیلمهای ایرانی، باعث شده است تا داوران و مخاطبین در سراسر جهان، از آن استقبال کنند. وی در ادامه توضیح داد: فیلمهای کوتاه «بیست دقیقه سکوت» و “مصطفی” به کارگردانی علیرضا تیموری، «منفیِ3625» به کارگردانی حسین بابائیان، «بچه ها» به کارگردانی امیر دریانی و «هفت سال ده روز کم» به کارگردانی حمید نوری، در سومین دوره رسمی جشنواره ی بین المللی«مصری آمریکایی» در نیویورک آمریکا موفق به حضور و رقابت در بخش رسمی شدند.

شاه محمدی در ادامه به موفقیت دو فیلم کوتاه “بیست دقیقه سکوت” و “مصطفی” در این جشنواره اشاره کرد که موفق به کسب عنوان “نامزدی بهترین فیلم”در بخش فیلم کوتاه جشنواره شده اند. مصطفی و بیست دقفیقه سکوت بیش از این جوایز متعدی در جشنواره های معتبر بین المللی کسب کرده اند.

وی در ادامه گفت: جشنواره فیلم مصری آمریکایی “EAFF” (برای سینما و هنر) رویدادی سالانه است که در شهر نیویورک برگزار می شود که اولین دوره ی آن در نوامبر 2021 در کالج سان فرانسیس طی سه روز با حضور 11 کشور در فیلم‌های مختلف از جمله فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه و مستند برگزار شد که در سه روز جشنواره 40 فیلم به نمایش درآمد. جشنواره فیلم مصری آمریکایی با هدف اصلی پیوند علم با هنر با انتخاب چهره های علمی برجسته از سراسر جهان که به بشریت کمک کرده اند، تأسیس شده است. همچنین این جشنواره در دانشگاه های آمریکا نیز به منظور تایید اهمیت علم در خدمت به هنر برگزار شد. دومین دوره در سال 2022 از 4 تا 6 نوامبر در سه دانشگاه آمریکا: دانشگاه نیویورک، دانشگاه میدلسکس و کالج فناوری سیتی با شرکت 22 کشور در پنج بخش مختلف برگزار شد. جشنواره فیلم مصری آمریکایی، بخش ویژه‌ای را برای سینمای آمریکا در نظر گرفته است که تاریخ سینما، مهمترین نمایندگان و پیشگامان آن و مهم‌ترین موضوعات اتخاذ شده را روشن می‌کند. همچنین در بخش «پانورامای سینمای مصر و عرب» ، مهمترین فیلم های تاریخ سینما به نمایش گذاشته میشود.

شاه محمدی در ادامه توضیح داد: تاریخ برگزاری جشنواره از سوم تا پنجم نوامبر 2023 برابر با 12 تا 14 آبانماه هزار و سال چهار صد و دو میباشد که با توجه به دو نامزدی در بخش فیلم کوتاه، انتظار کسب جایزه را داریم و پیش از این نیز با فیلمهای کوتاه ایرانی موفقیت های بین المللیِ قابل قبولی را در جشنواره های معتبرکسب کردیم.

انتهای پیام/