هشدار سازمان هواشناسی برای هفته آتی در برنامه تهران 20

مازیار غلامی، مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران گفت: اگر شرایط جوی در استان تهران، مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی پیش رود حتما برای شنبه و یکشنبه هفته آتی هشدار صادر می‌کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی الگو نیوز، مازیار غلامی، مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران در گفتگوی تلفنی در خصوص وضعیت هوای پایتخت در پایان هفته، گفت: طی 24 گذشته و حتی طی ساعات اخیر در بعضی از نقاط شرایط بارندگی را داشتیم.

وی ادامه داد: اوایل صبح امروز در نیمه شمالی شهر تهران شاهد بارش باران بودیم و از ایستگاه‌های پردیس، آبعلی، دماوند، باران و برف گزارش شده است، به طوریکه شهر پردیس حدود 5 میلی متر، آبعلی حدود 4 میلی متر، دماوند 6 میلی متر و مابقی ایستگاه ها نیز بارش‌هایی با میزان کم‌تر را گزارش داده‌اند اما عمده بارش‌ها مربوط که نیمه شمالی استان تهران بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران گفت: در حالی که آسمان ورامین صاف است، در شمیرانات، دماوند و فیروزکوه شاهد آسمان نیمه ابری هستیم که از تنوع اقلیمی استان تهران حکایت دارد.

غلامی خبر داد: بر اساس الگوی حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، تا پایان هفته به تناوب شرایط ناپایداری را خواهیم داشت. در واقع در نیمه شمالی شهر و استان تهران، پتانسیل بارش‌ها به شکل باران و برف خواهد بود. همچنین در شهرستان‌های مثل دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و لواسان بارش‌ها به شکل خفیف، پراکنده و با مقدار کم می‌باشد. به‌ویژه این شرایط برای چهارشنبه حوالی شب ، صبح پنجشنبه و بخشی از جمعه حکم فرماست.

هشدار سازمان هواشناسی برای تهران

وی اضافه کرد: اگر الگوی نقشه‌های هواشناسی به همین ترتیب باقی بماند و تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته باشیم، از جمعه شب (4 اسفندماه) به‌ویژه برای شنبه و یکشنبه هفته آینده (4 و 5 اسفندماه) شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه یک سامانه سرد و بارشی در هفته آینده به منطقه نفوذ خواهد کرد، انتظار شرایط بارندگی نیز وجود دارد.

غلامی گفت: اگر شرایط جوی در استان تهران، مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی پیش رود حتما برای شنبه و یکشنبه هفته آتی هشدار صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/