همکاری جواد خیابانی و بارسلونا!

همیشه گزارشگر باتجربه صداوسیما را با اشتباهاتش بیاد می آوریم اما این بار فرق داشت.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ، بارسلونا در شبی که بدون اغراق بقول رسول مجیدی ۸۰ دقیقه بد بازی کرد توانست با دو گل لواندوفسکی و تک گل کانسلو و البته توصیه های خیابانی با یک کامبک فوق العاده از پس رقیب سرسختشان، سلتاویگو برآیند.

بارسا که عملکرد دور از انتظار خط میانی اش موجب شده بود فرصت های گلزنی بسیاری روی ضدحملات نصیب میهمان شود خوش شانس بود اختلاف هیچوقت به عدد ۳ نرسید چرا که هر لحظه بنظر می رسید آنها به فروپاشی نزدیک هستند.
با این حال عمل به توصیه های جواد خیابانی که انگار حرف هایش در بارسلون شنیده می شد کمک کرد در دیداری که آبی اناری ها حتی از کسب تک امتیاز نامید شده بودند یک پیروزی شیرین بدست آورند.
نکته اولی که گزارشگر باتجربه فوتبال کشورمان به آن اشاره داشت، نگهداشتن لواندوفسکی تا پایان مسابقه در زمین، باوجود عملکرد فوق العاده ضعیفش بود. او همان طور که از عملکرد مهاجم لهستانی انتقاد می کرد، وجود او را ضروری می دانست و معتقد بود لوا می تواند در همین شرایط هم تاثیرگذار ظاهر شود. اتفاقی که در نهایت هم افتاد.
خیابانی که درین مورد از تجربه بالایش بهره گرفته بود کاملا نسبت به این مساله آگاهی داشت که گلزن شماره یک آبی اناری ها بی جایگزین است و ژاوی مهره ای برای جانشینی او ندارد. همان طور که خیابانی بارها در طول مسابقه گفت، بارسا برای تغییر درین دیداری که بدجور گره خورده بود به گل اول احتیاج مبرم داشت. همان چیزی که لوا در دقیقه ۸۱ با شم بالای گلزنی رقم زد.
نکته بعدی عدم حمایت طرفداران بارسلونا بود که گزارشگر این دیدار به درستی اشاره جالبی بدان داشت. اینکه هواداران حاضر در ورزشگاه سروصدایی ندارند و گویی آنها هم مثل تیم درون زمین، خسته هستند! همان طور که خیابانی گفت پس از به ثمر رسیدن گل اول، تشویق بی امان حاضران در ورزشگاه المپیک‌بارسلون به کلی روند حرکتی کاتالان ها را تغییر داد تا جایی که روحی تازه در ساق های خسته و تیم نااماده ژاوی دمیده شد.
خیابانی البته به این مساله هم اشاره داشت که بارسا اگر می خواهد سه امتیاز را از آن خود کند (در دقایق واپسین دیداری که کمتر کسی چنین توقعی داشت!) باید گل تساوی را تا دقیقه ۸۵ بزند. لوا هم که گویی گوش به فرمان آقا جواد بود خواسته او را با یک دقیقه تاخیر انجام داد تا بارسا در اوج نامیدی به بازی برگردد.
حالا نوبت به فوت کوزه گری بود! جایی که خیابانی از رسول مجیدی پرسید به نظرش بازی با چه نتیجه ای پایان می یابد و او نتیجه تساوی را نتیجه پایانی پیش بینی کرد اما بازهم همان اتفاقی افتاد که خیابانی پیش بینی کرده بود.
گل سوم بارسا با درخشش فوق العاده کانسلو به ثمر رسید؛ کسی که به قول خیابانی پس از این نمایش درخشان (پاس گل دوم و زدن گل برتری) می تواند با گواردیولا تماس بگیرد و حالش را جویا شود!
انتهای پیام/