آسیا ما را خوب ندید/طارمی دست خالی ماند/ستاره عربستانی بهترین بازیکن سال آسیا

سالم الدوسری که سال فوق‌العاده‌ای را به همراه عربستان و الهلال پشت سر گذاشت، موفق شد این جایزه را از دستان شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، دریافت کند.
به گزارش الگونیوز ؛سهم ایران از بهترین‌های سال آسیا یک عنوان بود

مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا پس از چهار سال غیبت، در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

سهم ایران از بهترین‌های سال آسیا یک عنوان بود

پس از چهار سال وقفه، بالاخره مراسم برترین‌های سال فوتبال آسیا در دوحه قطر برگزار شد. مراسمی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد تا مهمترین جایزه فوتبال قاره یعنی بازیکن سال آسیا پس از غیبتی طولانی، امسال به ستاره تیم ملی عربستان اعطا شود.

سالم الدوسری که سال فوق‌العاده‌ای را به همراه عربستان و الهلال پشت سر گذاشت، موفق شد این جایزه را از دستان شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، دریافت کند

فوتبال و فوتسال ایران در چندین رشته نامزد شد که مهمترین آن، جایزه بهترین لژیونر آسیایی است که خارج از قاره مشغول فعالیت است. مهدی طارمی برای کسب این عنوان نتوانست کیم مین جائه را شکست دهد و جایزه آن به ستاره کره‌ای بایرن رسید.

در بخش بهترین بازیکن جوان سال آسیا نیز محمدامین حزباوی نامزد بود که کارو ماتسوکی از ژاپن برنده شد. در رشته فوتسال نیز ایران دو نماینده داشت که مسلم اولاد قباد، بازیکن پالما اسپانیا، بهترین فوتسالیست آسیا شد.

ضمن اینکه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در بخش بهترین فدراسیون عضو AFC (پلاتین) و همچنین برای بخش فوتبال پایه (برنز) کاندیدا شده بود که نتوانست عنوانی را از آن خود کند.

در پایان این مراسم، تمامی برندگان سال آسیا روی سن آمده و عکسی را به یادگار گرفتند.

1947972

اکانت الهلال نیز با این طرح، از سالم الدوسری به عنوان پنجمین بازیکن این تیم که جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را کسب کرده، یاد کرد.

1947958

طرح ویژه صفحه رسمی AFC برای سالم الدوسری

1947957

الدوسری پشت میکروفن رفت و بابت دریافت این جایزه از مربیانش و رئیس فدراسیون عربستان تشکر کمی‌شد، جایزه بهترین بازیکن سال آسیا به سالم الدوسری رسید.

1947947

به دلیل حضور سامانتا کرر در اردوی تیم ملی استرالیا، او از طریق ویدیویی ضبط شده، بابت دریافت این جایزه تشکر کرد.

1947940

سامانتا کر از استرالیا جایزه بهترین فوتبالیست زن سال آسیا را به دست آورد و مسئولین فدراسیون استرالیا این جایزه را دریافت کردند.

1947937

جایزه بهترین فوتسالیست سال آسیا نیز به مسلم اولاد قباد از ایران رسید.

1947933

هاجیمه موریاسو پس از کسب نتایج درخشان با ژاپن در جام جهانی، بهترین مربی سال آسیا در بخش مردان شد.

جوایز بهترین تیم داوری سال آسیا نیز اینگونه بین داوران تقسیم شد.

1947931