آیین قدردانی از عوامل «حسینیه معلی» برگزار شد

رئیس سازمان صداوسیما عامل توفیق، ماندگاری و برجستگی «حسینیه معلی»، «محفل» و برنامه‌های مشابه را در دو عنصر اخلاص و بصیرت دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ پیمان جبلی گفت: مصادیق دو شعار اساسی هویت‌محوری و عدالت‌گستری به عنوان سرمشق و الگوی تحول به خوبی در این برنامه دیده شد.

پیمان جبلی در آیین تقدیر از عوامل برنامه حسینیه معلی، پربیننده‌ترین ویژه برنامه سیما در  دهه اول محرم با بیان اینکه آنچه باعث رویش و توفیق برنامه‌هایی چون حسینیه معلی می‌شود، چیزی جز اخلاص نیست، گفت: از همه کسانی که از ابتدا در شکل‌گیری و ساخت این برنامه نقش داشتند، خالصانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: همین دو عنصر  اخلاص و بصیرت هم بود که باعث شد بعد از گذشت صدها سال از نهضت حسینی، یک انقلاب بزرگ شیعی از سوی امام خمینی(ره) رقم بخورد و امروز بعد از 44 سال، ریشه این میراث امام خمینی (ره) گسترده تر و این شجره طیبه روزبه‌روز قوی تر می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین اظهار کرد: ظرفیت رسانه در فضایی مبتنی بر بصیرت و اخلاص منجر به یک هم افزایی و ساخت برنامه ای چون حسینیه معلی می‌شود و از این پس هم تکثیر و نماینده یک گونه برنامه سازی خواهد شد.

توجه به جنبه‌های معارفی در کنار مناسک و آیین عزاداری حسینی

محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه ملی نیز با بیان اینکه این دوره از حسینیه معلی تفاوت های جدی با دوره قبل داشت و بسیاری از نکاتی که پیش از محرم توقع و انتظار داشتیم در مجموعه برنامه‌های مناسبتی محرم محقق شود، قله و غایتش را در این برنامه شاهد بودیم گفت: توجه به آیین و مناسک عزاداری سراسر ایران یکی از همین محورها بود و معتقد بودیم نباید مراسم عزاداری را فقط از تهران در قاب رسانه ببینیم.

وی افزود: جمعیت بسیاری به عنوان عزادار در فضای استودیویی حضور یافتند و این خود یک خلق فرم و اتفاق ویژه ای بود.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه مداحان حاضر در برنامه را به عنوان مداح نمی‌دیدیم بلکه به عنوان همکار خودمان می دیدیم، اظهار کرد: تعزیه در فصل‌های گذشته مورد توجه بود ودر این فصل هم به آن پرداخته شد. جنبه‌های معارفی در کنار مناسک را در حسینیه معلی شاهد بودیم و با اقبال هم مواجه شد . این برنامه پرمخاطب‌ترین برنامه محرمی تاریخ صداوسیما بوده است و یک دستاورد بزرگ بود و امیدوارم پسندیده باشند و خریده باشند آنها که قرار بوده بپسندند و بخرند.

انتهای پیام/