اظهارات عجیب یاسر جبرائیلی علیه دولت

رئیس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام گفت: ملت ایران شما قضاوت کنید سال ۱۴۰۱ دلار را گران کردند و به شما یارانه دادند، اگر راضی هستید به این تفکر رای دهید!

به گزارش گروه سیاسی الگو نیوز، یاسر جبرائیلی رئیس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام با تاکید بر اینکه بزرگترین مسئله در کشور گرانی و تورم است، گفت: گرانی و ارزانی باید نسبت به توان خرید مردم سنجیده شود. متاسفانه هر آن چیزی که ماده اولیه تولید اعم از نفت، گاز، فولاد، مس، آلومینیوم، محصولات پتروشیمی و غیره محسوب می‌شود به قیمت جهانی به فروش می‌رسد. مثلاً شرکت ملی مس قیمت‌ها را بر اساس بورس فلزات لندن تعیین می‌کند.

نابودی ملت به دست سیاست‌گذاری‌های غلط دولت

وی با بیان اینکه دلار یک کالای انحصاری بود و کالاها براساس نرخ ارز آزاد قیمت می خورند، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل جلوگیری از قاچاق کالا، ملت خود را له کرده‌ایم؛ به طوری که هزینه‌های ملت به نرخ دلار اما درآمد آنها به ریال است.

جبرائیلی، آزادسازی قیمت‌ها‌ و جهانی‌سازی قیمت‌ها را بدترین ابزار برای رفع ناترازی‌ها در اقتصاد‌ دانست و گفت: بر اساس این سیاست از دوران آقای هاشمی ارزش ملی پول بیش از ۶۰۰ هزار درصد سقوط کرده است. چه نتیجه‌ای برای کشور داشته است؟

رئیس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام بیان کرد: یک سیاست‌گذار باید تمامی معاملات اقتصادی را به گونه‌ای ترسیم کند که مردم در رفاه زندگی کنند؛ در صورتی که حقوق ملت ریالی اما دخل و مخارج آنها دلاری است. در واقع یک ظلم ساختاری در کشور وجود دارد که اقلیتی محدود درآمد دلاری و اکثریت مردم با درآمد ریالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای چه منابع خدادادی و ثروت‌های این کشور را به قیمت جهانی ضرب‌در نرخ دلار می‌فروشید؟

جبرائیلی مطرح کرد: آیا از سال ۸۶ که این سیاست اجرایی شده قاچاق در کشور ریشه‌کن شده است؟ تا کی و کجا قرار است که نرخ محصولات اعم از فولاد، پتروشیمی، نفت، گاز به این دلایل متفاوت افزایش یابد؟

رئیس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام با انتقاد نسبت به عملکرد دولت، گفت: متاسفانه با یک آدرس غلط در کشور مواجه هستیم که صاحبان دلار و یا دلار فروشان کالاها را براساس نرخ ارز آزاد قیمت می‌دهند.

جبرائیلی بیان کرد: راهکار این است که حقوق ملت بر اساس قیمت جهانی فوب خلیج فارس تعیین شود؛ زمانی که ارز در کشور وجود ندارد، نباید کالای لوکس وارد نکنند. هر کشوری در منطقه نرخ ارز را تثبیت کرده و تورم ندارد.

وی با اعلام اینکه لازمه تثبیت، پیمان‌سپاری ۱۰۰ درصدی است، گفت: عنوان کرد: ارز جز منابع عمومی کشور است و نباید صرف هر چیزی شود.

 

مسئولیت بگیرم یارانه را قطع می‌کنم، دلار را هم زیر ۲۰ تومان می کنم!

جبرائیلی تاکید کرد: ملت ایران شما قضاوت کنید سال ۱۴۰۱ دلار را گران کردند به شما یارانه دادند، اگر راضی هستید به این تفکر رای دهید!

وی مطرح کرد: عده‌ای از مردم نگران سرمایه‌گذاری خود در بورس هستند، قطعا اگر نرخ دلار پایین یابد ارزش سهام شما نیز دو سه برابر خواهد شد.

رئیس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام با انتقاد نسبت به عملکرد دولت، گفت: متاسفانه با یک آدرس غلط در کشور مواجه هستیم که صاحبان دلار و دلاری فروشان یعنی کسانی که محصولات خود را نیز به دلار ضرب می‌کنند و می‌فروشند.

پایان داستان تعطیلی شنبه‌ها!

رئیس مرکز نظارت راهبردی سیاست‌های کلی نظام افزود: در جلسه خود که با ریاست آیت الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، با تعطیلی شنبه ها موافقت نکرد.

وی بیان کرد: هیئت عالی نظارت مرجع تخصصی اصل ۱۱۰ قانون اساسی است و شورای نگهبان مسئول انطباق مجلس با شهر و قانون اساسی عمل می‌کند و عملا با توجه به نظر این شورا تعطیلی شنبه‌ها منتفی می‌شود. البته استدلال‌های در خصوص تعطیلی شنبه‌ها بود که به نتیجه نرسید