اعلمی: آموزش و برگزاری مانور بحران در اولویت قرار گیرد

نشست مشترک مدیران شبکه تهران سیما با سازمان مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ دکتر محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما در نشست مشترک با مدیران سازمان مدیریت بحران با بیان این نکته که در مواجهه با بحران بزرگ نیارمند آموزش هستیم، به تشریح ابعاد مختلف اقدامات آموزشی و اطلاع‌رسانی به شهروندان پرداخت و تاکید کرد: باید برای قبل بحران برنامه‌ریزی نمائیم و ضمن افزایش توانمندی در این بخش، مانورهای رسانه‌ای برگزار و کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت بحران نیز فعال شود.

وی ضمن اشاره به برنامه های سلام تهران، تهران بیست، به خانه بر می گردیم و … در ادامه به تشریح برنامه‌های مختلف این شبکه و ظرفیت‌های آنها برای پوشش رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی به شهروندان و در نهایت گسترش آموزش‌های مردمی با هدف توانمندسازی شهروندان پرداخت و از آمادگی شبکه تهران سیما برای تولید برنامه‌های متنوع در زمینه آموزش مدیریت بحران به مردم‌ خبر داد.

اعلمی ضمن اشاره به ظرفیت قابل توجه دانشگاه صدا و سیما افزود: تولید موشن، مستند، آثار نمایشی کوتاه و… از جمله برنامه هایی است که می توان از ظرفیت های این دانشگاه بهره برد.

مدیر شبکه تهران همچنین استودیوی شهر آماده را دیگر ظرفیت موجود رسانه بر شمرد و افزود: در مواقع بحرانی که سیگنال رسانی به مشکل بر می خورد، استودیوی شهر آماده شبکه تهران سیما این قابلیت را دارد تا سیگنال را به خانه های مردم برساند.

دکتر اعلمی همچنین به شبکه مردم محور ستاد بحران اشاره کرد و گفت: با توجه به همکاری بیش از سی هزار نفر از شهروندان با ستاد بحران، ضروری است سازوکار ارتباط آنها با رسانه طراحی و شکل بگیرد تا در مواقع لزوم بتوانیم از حضور آنها به نفع شهروندان بهره ببریم.

این نشست با هدف افزایش هماهنگی‌، تعامل بیشتر و بررسی جایگاه، نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران برگزار شد و دکتر علی نصیری رئیس سازمان، دکتر محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما و دیگر معاونان و مدیران سازمان مدیریت بحران و شبکه تهران سیما حضور داشتند و علاوه بر معرفی اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت بحران و آشنایی با ماموریت‌ها، پروژه‌ها، سامانه‌های مورد استفاده در مرکز عملیات اضطراری پایتخت و نحوه فعالیت آنها نیز تبیین شد.

انتهای پیام/