الناز شاکردوست ، رضا کیانیان ، فرزاد حسنی بر روی صحنه تئاتر تهران

بازیگرانی چون الناز شاکردوست ، رضا کیانیان، مجید مظفری، محمود بصیری، رسول نجفیان، سیامک صفری، سجاد افشاریان، فرزاد حسنی، عموهای فیتیله‌ای و ... در تماشاخانه‌های گوناگون تهران به ایفای نقش می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر الگونیوز؛ روزهای آغازین آبان ماه با حضور جمعی از بازیگران شناخته شده بر صحنه تئاتر همراه شده، به این امید که در میانه پاییز، صحنه تئاتر کشور گرم‌تر شود.

مدتی است که بازیگرانی چون رضا کیانیان، مجید مظفری، محمود بصیری، رسول نجفیان، سیامک صفری، سجاد افشاریان، فرزاد حسنی، عموهای فیتیله‌ای و … در تماشاخانه‌های گوناگون تهران به ایفای نقش می‌پردازند و در چند روز پیش‌رو همکاران دیگرشان چون امیر غفارمنش، الناز شاکردوست، امیر مهدی ژوله، امیر کربلایی‌زاده، الیکا عبدالرزاقی و … نیز به آنان می‌پیوندند.

تالار وحدت که در میان برنامه‌های مختلف خود، گاهی هم میزبان آثار نمایشی می‌شود، این روزها شاهد اجرای موسیقی نمایش «کلنل» است که با بازی سیامک صفری، رحیم نوروزی، کاظم سیاحی، نازنین بیاتی و … روی صحنه می‌رود و در کنار این بازیگران، محمد معتمدی خواننده سنتی، به عنوان بازیگر و نیز خواننده در این نمایش حضور دارد.

این نمایش نوشته محمد نقایی است که با کارگردانی امیر بشیری به عنوان یک کنسرت تئاتر که موضوعی تاریخی دارد، روی صحنه می‌رود.

در توضیح این نمایش آمده: محمد تقی خان را اولین بنیان‌گذار سرودملی ایران و نخستین خلبان ایرانی می‌شناسند. او را با القاب و صفاتی چون کلنل، شاعر، مترجم، وطن‌پرست، قهرمان ملی و … خطاب می‌کنند. مانند تصنیفی که عارف قزوینی برای او، به نام «کلنل» سرود و در سال ۱۳۰۱ در صحنه گراند هتل اجرا کرد.

زندگی محمد تقی خان، زندگی بسیار پرفراز و نشیبی است که به بخش مهمی از تاریخ معاصر کشورمان گره خورده است. این نمایش، عاشقانه‌ای از زندگی اوست. قهرمانی که بعد از یک قرن، هنوز نامش زنده مانده است و می‌شود برای امروز و فردایمان، به زیست سلحشورانه او مراجعه کرد.

نمایش «کلنل» هر شب ساعت ۱۸ اجرا می‌شود.

رضا کیانیان دیگر بازیگر با سابقه‌ای است که این روزها با نمایش «پدر» نوشته فلوریان زلر و کار آروند دشت آرای در کنار بازیگران جوان‌تری چون سعید چنگیزیان، مارین ون هولک، شیدا خلیق و … روی صحنه است.

نمایش «پدر» قصه‌ای دردناک درباره رابطه یک پدر و دختر است که پدر دچار بیماری آلزایمر شده است. این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۸ و سی دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

الناز شاکردوست دیگر بازیگر مشهوری است که با بازی در نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» نوشته طلا معتضدی و کارگردانی مشترک آروند دشت‌آرای و مارین ون‌هولک از ۷ آبان‌ماه با اجرای محدود روی صحنه تالار اصلی تئاترشهر می‌رود.

او در این نمایش در کنار نوید پورفرج، خسرو پسیانی و مارین ون‌هولک به ایفای نقش می‌پردازد.

نمایش «آواز عاشقانه دختر دیوانه» براساس رمان «ریش آبی» نوشته «آمیلی نوتوم» و ترجمه «ویدا سامعی» توسط طلا معتضدی نوشته شده است و از ۷ آبان‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان به صحنه می‌رود.

در مجموعه تئاتر شهر دو بازیگر جوان دیگر با نمایشی با عنوان «حقایقی درباره سگ‌ها و گربه‌ها» روی صحنه می‌روند.

محمد هادی عطایی و ویدا جوان بازیگران این نمایش هستند.

داستان نمایش که متن آن نوشته محمد منعم است و محمد هادی عطایی خود کارگردانی آن را بر عهده دارد، درباره زن و شوهری است که در انتظار به دنیا آمدن فرزند خود هستند اما ماجراهایی غیرمنتظره رخ می‌دهد و …

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۱۸ و سی دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا دارد.

انتهای پیام/