رئیس جمعیت هلال احمر کشور در گفتگوی تلفنی با تهران 20 خبر داد؛

امدادرسانی به 526 روستا جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون حدود 817 خانوار اسکان داده شدند و به 526 روستا را خدمت‌رسانی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی الگو نیوز، پیرحسین کولیوند زاده، رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره آخرین وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان، گفت: جمعیت هلال احمر در ابتدا حادثه هم با نیروهای محلی، جهادی و هم با نیروهای داوطلب و امدادگر در صحنه حضور به عمل آورد و برای کمک به مناطق سیل زده، نیروهای امدادی هلال احمر از طریق امداد هوایی و زمینی با قایق و خودرو اقدام به اعزام وسایل مورد نیاز سیل‌زدگان کرده است

وی با تاکید بر اینکه تاکنون خدمت‌رسانی به 24 هزار نفر صورت گرفته است، ادامه داد: تاکنون حدود 817 خانوار اسکان داده شدند و به 526 روستا را خدمت‌رسانی شده است. همچنین 480 تیم از 5 استان در منطقه مستقر هستند. بسته ها و اقلام خوراکی و زیستی توزیع شده است. حدود 95 نفر توسط نیروهای امدادی هلال احمر از سیلاب نجات پیدا کردند.

به گفته وی، امدادرسانی به 6 روستا صورت گرفته و روستایی از چشم هلال احمر غافل نمانده. لکه‌گیر‌ی‌هایی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

آماده‌باش هلال احمر برای سیلاب مجدد

کولیوند‌زاده با بیان اینکه وضعیت کاملا پایدار است، گفت: در حال حاضر، فضا و شرایط بهبود یافته اما اگر مطابق اخطار سازمان هواشناسی، بارندگی مجدد آغاز شود احتمال سیبلاب مجدد وجود دارد اما نیروهای امدادی هلال احمر  در منطقه حاضر هستند و تا پایدار شدن شرایط، کنار مردم عزیز سیستان و بلوچستان خواهند ماند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در پایان افزود: اگر مردم و نهادها قصد کمک‌رسانی دارند باید به صورت منسجم باشد، به هر تعداد کمکی که شهروندان دارند تحویل شعبه‌های هلال احمر دهند تا سریعا در منطقه توزیع کنیم.