امید ایران ۰-۱ ازبکستان/صعود ایران به اما و اگر کشیده شد!

تیم ملی امید کشورمان در آخرین بازی مرحله گروهی که به مصاف ازبکستان رفته بود با نتیجه یک بر صفر مغلوب این تیم شد.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به شب پایانی خود در مرحله گروهی رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که شاگردان رضا عنایتی در تیم امید ایران در 2 بازی ابتدایی خود توانستند به ترتیب مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ و افغانستان به پیروزی برسند و برای صعود مستقیم و بی‌دردسسر به رقابت‌های جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا که انتخابی المپیک 2024 پاریس هم محسوب می‌شود، امشب باید در ورزشگاه جار تاشکند مقابل تیم امید ازبکستان به پیروزی می‌رسیدند.

 

شاگردان عنایتی با توجه به تفاضل گل 7+ در مقابل تفاضل 17+ تیم امید ازبکستان، شانسی برای صدرنشینی با کسب نتیجه تساوی نداشتند و تنها کسب پیروزی در مسابقه امشب می‌توانست صعود آن‌ها به عنوان تیم سرگروه را مسجل کند. با توجه به قوانین مسابقات، 11 تیم سرگروه در کنار 4 تیم برتر دوم به همراه تیم امید قطر که میزبانی مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا را برعهده دارد، 16 تیم شرکت‌کننده در مسابقات جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا خواهند بود.

 

ترکیب تیم امید ایران

محمدرضا خالدآبادی، حسین گودرزی، محمدامین حزباوی، سامان تورانیان (از دقیقه 84: آریا یوسفی)، علی پوردارا (از دقیقه 31: مهدی هاشم‌نژاد)، محمدرضا بردبار، محمد قربانی، یاسین سلمانی (از دقیقه 84: محمدحسین اسلامی)، امیر جعفری (از دقیقه 84: محمدمهدی احمدی)، محمدجواد حسین‌نژاد و اللهیار صیادمنش (از دقیقه 47: آریا برزگر)

 

رضا عنایتی نسبت به دیدار قبلی مقابل تیم امید افغانستان تصمیم به تغییر و تحولات در ترکیب اصلی تیمش گرفت و بعد از استراحت دادن به محمدامین حزباوی و یاسین سلمانی در مسابقه قبلی، تصمیم گرفت تا به این دو ستاره باتجربه تیمش میدان بدهد و آن‌ها را در ترکیب اصلی جای داد تا بار دیگر کاپیتانی تیم امید ایران برعهده سلمانی باشد. دو تیم امید ایران و ازبکستان از ساعت 17:30 کار خود را در ورزشگاه جار تاشکند آغاز کردند و ازبک‌ها انگیزه‌شان کسب حداقل امتیاز برای سرگروهی بود.

 

شاگردان تیمور کاپادزه بازی را تهاجمی آغاز کردند و به دنبال آن بودند تا بتوانند قفل دروازه ایران را بعد از 2 بازی پیاپی کلین‌شیت خالدآبادی، بشکنند که با وجود حملات پردامنه در نیمه نخست، ازبک‌ها ناکام در گلزنی بودند و حملات آن‌ها راه به جایی نبرد و ایستادگی محمدرضا خالدآبادی باعث شد تا در نیمه نخست دروازه ایران باز نشود. در نقطه مقابل امیدهای ایران نتوانستند نمایش خوبی در نیمه اول در فاز تهاجمی داشته باشند و تک موقعیت ایجاد شده روی ضربه ایستگاهی هم به گل تبدیل نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

 

فیض‌الله‌اِف مهاجم جوان تیم امید ازبکستان در آغاز نیمه دوم با فرار از کمند خط دفاعی تیم ایران توانست در دقیقه 47 گل برتری را به سود تیمش به‌ثمر برساند. بعد از دریافت گل شاگردان عنایتی از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال گلزنی بودند که شوت محمدجواد حسین‌نژاد به گل ختم نشد و در اختیار دروازه‌بان تیم امید ازبکستان قرار گرفت. در ادامه، بازهم ازبک‌ها حملات پردامنه خود را از سر گرفتند و به دنبال گلزنی بودند که به مانند نیمه نخست، واکنش‌های نجات‌بخش خالدآبادی مانع فروپاشی دوباره دروازه ایران شد.

 

در دقیقه 73، توپ از بین پاهای خالدآبادی هم عبور کرد و در آستانه ورود به دروازه تیم امید ایران بود که تکل به موقع سامان تورانیان باعث شد تا توپ از روی خط دروازه برگشت داده شود و همچنان بازی با برتری یک‌گله تیم امید ازبکستان دنبال شود. در دقایق پایانی مسابقه شاگردان عنایتی در تلاش برای رسیدن به گل تساوی بودند اما حملات تیم امید ایران زهر کافی را نداشت و آن‌ها نتوانستند برخلاف 2 بازی گذشته روی دروازه تیم امید ازبکستان خطرآفرین باشند تا با تک گل فیض‌الله‌اِف بازی با برتری یک‌گله تیم امید ازبکستان به پایان برسد.

 

امیدهای ازبکستان با کسب پیروزی در مسابقه امشب با 9 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه پنجم راهی رقابت‌های جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا شدند. تیم امید ایران هم با 6 امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی ماند و در شرایطی شاگردان رضا عنایتی می‌توانند به رقابت‌های جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا صعود کنند که تیم‌های امید تاجیکستان و کامبوج در مسابقات امشب خود ناکام در کسب پیروزی باشند که در این‌صورت، تیم امید ایران به عنوان یکی از 4 تیم برتر جواز حضور در مسابقات جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا را به‌دست خواهد آورد و در غیر این‌صورت، خیلی زود رویای رسیدن به سهمیه المپیک 2024 پاریس از بین می‌رود!

انتهای پیام/