انفجار در معدن خصوصی معدنجوی طبس

دیشب در معدن خصوصی معدنجوی طبس انفجار رخ داد که تا این لحظه ۳۰ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزراش خبرگزاری الگونیوز؛ زمانی سرپرست شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: دیشب در معدن خصوصی معدنجوی طبس انفجار رخ داد که بلافاصله تیم های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

انفجار گاز متان علت حادثه
محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بامداد امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این حادثه که در یکی از تونل‌های معدنی زغال‌سنگ بخش خصوصی صورت‌گرفته در اثر تخریب و یا آتش‌سوزی نبوده بلکه انفجار گاز متان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال‌احمر، آتش‌نشانی، پزشکی قانونی و همچنین از مسئولان دستگاه قضایی در محل حادثه حضور دارند .

۳۰ فوتی در انفجار معدن در طبس
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اعلام کرد: تعداد جان‌باختگان انفجار در معدن معدنجوی طبس  به ۳۰ نفر و تعداد مصدمان نیز به ۲۴ نفر رسید.

به گفته او علت حادثه انفجار گاز متان در معدن بلوک C شرکت زغال‌سنگ‌بوده است.

همچنین اسکندر مؤمنی وزیر کشور در ارتباط تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، جویای آخرین اخبار حادثه‌ انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس شد.

مؤمنی در این تماس دستور داد از همه امکانات استانی به‌ منظور تسریع در عملیات امداد و نجات استفاده شود.

حادثه معدن طبس تاکنون ۲۴ مصدوم داشته است

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس، از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به ۲۴ مصدوم این حادثه تا ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه یکم مهر خبر داد.

او ادامه داد: از ۲۴ مصدوم این حادثه تا صبح امروز، ۱۶ نفر برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۸ نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

دستور ویژه وزیر بهداشت برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه معدن طبس

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت در پی حادثه معدن طبس، به روسای سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دستور داد تمامی امکانات برای خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه بسیج و به کار گرفته شود.

حادثه معدن طبس را بررسی می‌کنیم 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حادثه تلخ معدن طبس، گفت که در مرحله نخست تاکید این وزارتخانه بر عملیات امداد و نجات است و پس از آن با حضور تیم کارشناسان حادثه معدن طبس را بررسی می‌کنیم.

او افزود: در مرحله نخست تاکید ما نظارت بر سرعت‌بخشی در عملیات امداد و نجات و رسیدگی به وضعیت معدنکاران است.

وزیر صمت بیان‌داشت: این حادثه تلخ را به خانواده های معدنکاران تسلیت می‌گوییم و جوانب مختلف را بررسی خواهیم کرد.

اسامی ۱۶ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس اعلام شد میثم معینی بستری در بخش icu ،هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی ،مهدی علی زاده بستری در بخش icu،حسین کرمی بستری در بخش داخلی ،حجت عصمتی بستری در بخش icu ،جتبی حسین پور بخش داخلی ،حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی ،علیرضا کدهی بستری در بخش ccu، امیر سلطانی بستری در بخش icu،علی عباس زاده بستری در بخش داخلی، ناصر آخوندی بستری در بخش ccu، کاظم نخعی بستری در بخش icu، هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس، رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس، محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومیجزئیات انفجار معدن در طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: دیشب ساعت ۲۱ انفجار در معدن رخ داد. از ساعت ۱۲ شب مدیران مرتبط در محل معدن حضور پیدا کردند.

او ادامه داد: عملیات امداد و نجات از دیشب شروع شد اما هر کسی نمی‌تواند این عملیات را انجام دهد چرا که در معدن گاز متان وجود دارد. از ۴۷ نفری که دیشب در بلوک B بودند ۳۰ نفر فوت کردند. در بلوک C تراکم گاز متان بسیار زیاد است و تا ۳-۴ ساعت آینده وضعیت آن مشخص می‌شود.

لزوم پیگیری فوری وضعیت معدن معدنجوی طبس و حادثه دیدگان 

معاون اول رئیس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با وزرای صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار خراسان جنوبی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت مجروحان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس را پیگیری کرد.

  دستورات لازم برای امدادرسانی به مجروحان حادثه انفجار معدن در طبس صادر شده است

دادستان مرکز استان خراسان جنوبی گفت: بلافاصله بعد از حادثه انفجار معدن در شهرستان طبس دستورات قضایی برای امدادرسانی صادر شد.

او افزود: انفجار در عمق زمین رخ داده است و منجر به بسته شدن راه‌ها و تجمع گاز شده است به همین دلیل افرادی هم که برای امدادرسانی در محل حاضر شده‌اند دچار آسیب می‌شوند به همین دلیل دستور داده شده است امدادرسانی به گونه‌ای انجام شود که کمترین آسیب به امدادگران وارد شود و حادثه جدیدی رخ ندهد.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت کارگران حادثه دیده
 رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد:  رئیس جمهور  به محض اطلاع از این مساله دستور پیگیری داده و استاندار خراسان جنوبی و مقامات استانی از شب گذشته در محل حادثه حضور دارند و ۳ وزیر کشور، صمت و کار هم از سوی رئیس جمهور مسئول پیگیری دلایل وقوع این حادثه شدند و ۲ وزیر کار و صمت در حال عزیمت به محل حادثه هستند.

 آمار جانباختگان حادثه در معدن طبس احتمالا افزایش می‌یابد 

به گفته  خبرنگار صدا وسیما نیروهای امدادی شرکت زغال‌سنگ برای امدادرسانی وارد تونل شدند و اولویت کار امدادگران تخلیه گاز متان و تهویه هوا است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در جریان بازدید و پیگیری امدادرسانی به حادثه دیدگان اعلام کرد: با مقصران حادثه معدن طبس برخورد قاطع می‌شود.