اگر این مواد غذایی فریز کنید کشنده می شود

استفاده از فریزر باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و کمک می‌کند تا موادغذاییِ فصل‌های مختلف را نگهداری کنیم. با این وجود بعضی از موادغذایی را نباید فریز کرد.

به گزارش گروه دانستنی ها و سلامت خبرگزاری الگونیور، بعضی از خوراکی‌ها در دمای فریزر سالم نمی‌مانند و طعم و مواد مغذی‌شان را از دست می‌دهند. دقت در نگهداری صحیح از موادغذایی، باعث سلامتی و افزایش کیفیت غذاها می‌شود.

کارشناسان تغذیه تاکید دارند گاهی یخ‌زدگی باعث خراب شدن مواد غذایی و از بین رفتن خواص آنها می‌شود.

بنابر گزارش یورونیوز، بعضی از خوراکی‌هایی که هرگز نباید در فریزر نگهداری شوند عبارتند از:

– شیر و پنیر: یخ زدگی باعث جدا شدن مواد تشکیل دهنده شیر و پنیرها از یکدیگر می‌شود و آنها را غیرقابل خوردن می‌کند.

– ماست: در دمای پایین ماست بریده‌بریده می‌شود و طعمش تغییر می‌کند. شاید بپرسید روش نگهداری ماست در فریز چیست؟ باید بگوییم فریز کردن این خوراکی در کل اشتباه است. ماست یخ‌زده تنها برای آشپزی قابل استفاده است و برای مصرف مستقیم توصیه نمی‌شود چون خاصیت پروبیوتیکی‌اش را از دست داده است.

– سیب زمینی: از آنجا که این ماده غذایی آب زیادی دارد، یخ زدگی باعث می‌شود که سیب زمینی بسیار شل شود.

– غذاهای سرخ شده: یخ‌زدگی باعث می‌شود که تُردی این غذاها از بین برود و خمیری می‌شوند. در ضمن اگر مواد سرخ شده را بعد از یخ‌زدن دوباره در روغن بیندازید، غذایتان چرب‌تر می‌شود و برای سلامتی مضر است. توصیه می‌شود موادغذایی را به‌اندازه مصرف سرخ کنید تا نیازی به نگهداری نباشد.

– سبزیجات و میوه‌های خام: هر سبزی یا میوه‌ای که آب زیادی داشته باشد مانند کرفس، خیار، هندوانه و سبزهای سالادی در صورت منجمد شدن دوام نخواهند آورد. زیرا مولکول های آب درون آنها به کریستال‌های یخی تبدیل می‌شود و زمانی که برای مصرف از حال انجماد خارج شوند، شما با ظرفی از غذاهای له شده و غیرقابل مصرف روبرو خواهید شد.

انتهای پیام/