بارهای عجیب در تهران

 علت برخورد پلیس با حمل بار های حجیم چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی خبر گزاری الگونیوز، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن اعلام کرد:
هدف پلیس از برخورد با حمل بارهای نامتعارف و حجیم این است که اتفاقی برای شهروندان نیافتد و این سخت گیریها برای آن است که جان انسان ها حفظ شود و ایمنی وامنیت ترددها در معابر بالا برود و اتفاقات ناگوار روی ندهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص بار نامتعارف توضیح داد.
وی افزود: وقتی صحبت از حمل بار می شود منظور، طول، عرض و ارتفاع و وزن باری هست که بر روی خودرو و یا موتورسیکلت وجود دارد و سوار است.
سرهنگ شریفی گفت: مثال ساده ای که می توان برای موتورسواران به کار رد همین جعبه هایی است که موتورسواران در پیک های موتوری و رستوران ها از آن برای جابجایی اقلام و غذا استفاده می کنند ، جعبه ای تقریبا معقول می باشد.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اما در مورد کامیونت ها و وانت بارها باید گفت که حداکثر بیرون زدگی بار از قسمت عقب حداکثر سه متر می باشد.
سرهنگ شریفی گفت: هدف پلیس از برخورد با حمل بارهای نامتعارف و حجیم این است که اتفاقی برای شهروندان نیافتد و این سخت گیریها برای آن است که جان انسان ها حفظ شود و ایمنی وامنیت ترددها در معابر بالا برود و اتفاقات ناگوار روی ندهد.
وی گفت: رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که حتما در انتهای بار در روز یک پرچم قرمز و در شب باید یک چراغ قرمز رنگی وجود داشته باشد.
سرهنگ شریفی بیان داشت: این موضوع به خاطر آن است که خودروهایی که از دور به این خودرو نزدیک می شوند با دیدن چراغ روشن ، فاصله خود را با این خودرو سنجیده و طبق آن فاصله طولی را رعایت نمایند که متاسفانه این موضوع اغلب رعایت نمی شود.

انتهای پیام/