بازار پر رونق کمدی در سینمای ایران

استقبال از فیلم‌های کمدی توسط مخاطبان و تضمین فروش حداقلی آن‌ها در گیشه در کنار مصائب و مشکلاتی که بر سر راه تولید فیلم‌های اجتماعی وجود دارد موجب شده تا تولید آثار کمدی برای بخش خصوصی در الویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر الگونیوز به نقل از  فیلم ‌نیوز، ۱۲ فیلم کمدی در حال سپری کردن مراحل مختلف تولید هستند. برخی آماده نمایش شده‌اند، برخی در مرحله فیلمبرداری ‌اند و تعدادی هم مراحل پیش تولید و پس از تولید را پشت سر می‌گذارند. در ادامه مروری داریم بر روند تولید این آثار.
آماده نمایش
در حال حاضر دو فیلم کمدی آماده نمایش هستند و در نوبت اکران به سر می‌برند. اولین فیلمی که زودتر از سایرین به نمایش در می آید فیلم «هتل» است که به کارگردانی سید مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته تولید شده است. فیلمی که طبق شنیده ها از بخت های اصلی فروش و رونق سینماها در شش ماهه دوم سال است. فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری دیگر فیلمی است که با بازی رضا عطاران و پژمان جمشیدی جلوی دوربین رفته و آماده نمایش است.
.مرحله فنی
ابراهیم عامریان بعد از همکاری موفقیت آمیزی که با کریم امینی داشت، فیلم دیگری با نام «جلبک» را تولید کرد. این فیلم مدتی است فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده و در حال طی کردن مراحل فنی است و به زودی آماده نمایش خواهد شد. علاوه بر «جلبک» فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیر یوسفی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان هم در مراحل فنی به سر می‌برد. رضا عطاران نقش اصلی فیلم «قیف» را برعهده دارد.
مرحله فیلمبرداری
«تمساح خونی» نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی همراه با فیلم‌های «پول پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی و «گلادیاتور» به کارگردانی مصطفی تقی ‌زاده از جمله فیلم‌های کمدی هستند که وارد مرحله فیلمبرداری شده‌اند.

انتهای پیام/