بازیگر مختارنامه:مردم ایران عاشق «امام حسین(ع)» هستند

جعفر دهقان:باور و تخصص لازمه کار عاشورایی ست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با صبا گفت : فیلم‌هایی که با مفاهیم عاشورایی در سینما و تلویزیون ساخته می‌شود همیشه مورد توجه مردم است چون مردم ایران عاشق امام حسین (ع) هستند و به کارهایی که به نوعی به اباعبدالله (ع) نظر کرده باشد، توجه دارند.

دو نکته در ساخت کارهای عاشورایی اهمیت دارد. ابتدا اینکه حتماً نویسنده و کارگردان باید در کارشان تخصص کافی داشته باشند چون این حوزه نباید محلی برای تجربه‌اندوزی باشد بلکه باید بهترین متخصصان در آن فعالیت کنند. نکته دوم این که عوامل ساخت فیلم و سریال عاشورایی می‌بایست موضوع را با تمام وجود باور داشته باشند زیرا بدون اعتقاد این رابطه نمی‌توان کاری انجام داد.

ساده‌انگاری و سطحی‌نگری بزرگترین آسیب در حوزه کارهای عاشورایی است. نباید این دست تولیدات را تنها در یک فرم و شکل به خصوص ارائه داد. فیلم عاشورایی باید همه زوایای بشری را در برگیرد چون امام حسین (ع) متعلق به یک فرد خاص نیست بلکه همه مردم مورد لطف ایشان هستند حتی گاهی مواقع شاهدیم غیر مسلمانان نیز مورد لطف این امام عزیز قرار گرفته‌اند.

مختارنامه یکی از کارهای ماندگار تلویزیون است که تا به حال بارها از شبکه‌های مختلف پخش شده هنوز هم مخاطب از دیدن آن لذت می برد.

انتهای پیام/