باهوش ترین افراد دنیا

انسان ها در جهان هر کدام به میزانی از هوش و ذکاوت بهره می برند.

به گزارش گروه دانستنی ها و سرگرمی خبرگزاری الگونیوز، انسان ها در جهان هر کدام به میزانی از هوش و ذکاوت بهره می برند در ادامه با باهوش ترین افراد جهان آشنا خواهید شد.

آدا لاولیس
نام نخستین دانشمند رایانه، آدا لاولیس، معمولاً در رده باهوش‌ترین افرادی که تا به حال زیستند، برده می‌شود. او از طریق مطالعاتش روی موتور تحلیلی، اساساً نخستین برنامه رایانه‌ای را اختراع کرد.

آلبرت انیشتین
انیشتین اغلب به عنوان یکی از باهوش‌ترین افرادی که تا به حال زیسته در نظر گرفته می‌شود. معمولاً ادعا می‌شود که ضریب هوشی او در واقع کمتر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید. با توجه به این که زمان حیات انیشتین آزمایش هوشی روی او انجام نشده است، نمی‌توان فهمید که این دانشمند مشهور واقعاً چقدر باهوش بوده است.

لئوناردو داوینچی
لئوناردو داوینچی فرد دیگری است که اغلب به عنوان یکی از باهوش‌ترین افراد تاریخ از او یاد می‌شود، او در حوزه ریاضیات، مهندسی، گیاه‌شناسی، نقشه‌کشی و حوزه‌های زیاد دیگر مهارت داشت، بنابراین گلچین کردن یک دستاورد او دشوار است.

شو یانو
شو یانو در ۹ سالگی دانشجوی سال اول دانشگاه و در ۲۱ سالگی پزشک شد. به گفته شیکاگو تریبون، این دستاورد سبب شد او «جوان‌ترین دانشجوی تاریخ دانشگاه شیکاگو» باشد که مدرک پزشکی دریافت کرده است.

کاترین جانسون
اگر فیلم چهره‌های پنهان (Hidden Figures) نامزد اسکار را دیده باشید، شخصیت کاترین جانسون ریاضی دان را در آن دیده‌اید. کار او در ماموریت‌های فضایی اولیه ناسا حیاتی بود و نقش مهمی در انتقال فضانوردان جان گلن و آلن شفارد به فضا داشت. محاسبات مداری جانسون حتی در ماموریت‌های آپولو نیز استفاده می‌شد.

انتهای پیام/