نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
سردار سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهورتهران بزرگ در خصوص برخورد جدی با تخلفات موتور سیکلت در شهر تهران معتقد است در گزارش ها و تحقیقات میدانی به این نتیجه رسیده ایم که شهروندان چه به عنوان عابر پیاده و دیگر کاربران ترافیکی، دیگر تخلفات راکبان موتور سیکلت را بر نمی تابند.پلیس از سال گذشته با اجرای طرح 10 تلاش داشته است که با تخلفات موتورسیکلت سواران برخورد جدی داشته باشد و از اول مهر ماه امسال به یک برنامه روتین و روزانه پلیس تبدیل شده است
سردارسید ابوالفضل موسوی پورمی گوید : انواع تخلفات موتورسیکلت در طول روز بخش عمده ای از تمرکز و توجه پلیس را به خود اختصاص داده است و جدا از آمار و ارقام خیره کننده ای که از حوادث و رخداد های جبران ناپذیر درباره ی این کاربر ترافیکی با وسیله نقلیه ی کم ایمن در دست داریم و 46درصد از تصادفات فوتی پایتخت را درهفت ماهه ی ابتدایی سال 1403 را به خود اختصاص داده اند و در تصادفات عابران پیاده نیز نقش داشته اند باید بگوییم برخی از رفتارهای رانندگان موتور سیکلت نه تنها نظم و انضباط ترافیکی شهر را برهم می زند که جریان روزمره زندگی دیگر شهروندان را نیز دچار مخاطره می نماید. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه میدهد: پوشش و مخدوشی پلاک، تردد در پیاده رو ها، انجام حرکات مخاطره آمیز و … جدا از اینکه یک تخلف رانندگی محسوب می شود و با اعمال قانون پلیس مواجه خواهد شد اعتراض و مطالبه ی مردم را در بر دارد. پیاده رو ها مامن عبور عابرین پیاده محسوب می شود و از سالمندان تا کودکان و دیگر افراد جامعه نباید نگران تردد غیر قانونی برخی از موتورسواران متخلف در آن باشند در واقع شواهد نشان از این دارد که برخی از این گروه خاص کاربر ترافیکی نه تنها سلامت خودشان که آرامش شهر را نیز بر هم می زنند.
موسوی پوراعتقاد دارد: روزانه با انواع تخلف موتورسیکلت از جمله تردد در خطوط ویژه ، تردد در تونل ها، تردد خلاف جهت که عامل بسیاری از حوادث است روبرو هستیم اما بیش از 70درصد تصادفات فوتی موتورسواران در شهر به عدم استفاده از کلاه ایمنی مرتبط می شود که پلیس با طرح های مختلف فرهنگی در چند ماه اخیر سعی بر این داشته که موتورسواران را به این مهم گوشزد نماید . اهدای بیش از 5000 کلاه ایمنی رایگان در سطح شهر حرکتی نمادین از سوی پلیس است که مشوق موتور سواران برای کاهش حوادث ناگوار باشد. اتفاقی که آمارها خبر از کاهش 16 درصدی تصادفات فوتی موتورسواران نسبت به سال 1402 می دهد اما برای پلیس این آمار نیز قابل قبول نیست و در تلاش هستیم شیب حوادث ناگوار و فوتی موتورسواران را با کمک خودشان ، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها ، همراهی خانواده ی این کاربر ترافیکی و البته دیگر ارگان های مرتبط به سمت کاهشی چشم گیر تر ببریم. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : در 7 ماهه ی امسال 614944اعمال قانون ویژه عدم استفاده از کلاه ایمنی در تهران انجام شده است و 123658فقره اعمال قانون ویژه تخلف مخدوشی پلاک در آمار پلیس ثبت شده است.پلیس راهور تهران بزرگ 115664پلاک موتورسیکلت را نیز رفع پوشش کرده است. سردار موسوی پور در پایان گفت: تلاش پلیس برای برخورد جدی با انواع تخلفات موتورسیکلت براساس خواسته ی شهروندان و مطالبات به حقشان در دستور کار جدی است و طرح برخورد با انواع تخلفات حادثه ساز موتورسیکلت اعم از عبور از چراغ قرمز، خط ویژه ، تونل ، حرکات مخاطره آمیز و مارپیچ و … به شکل مستمر در شهر تهران در حال انجام است ، تخلف پوشش ومخدوشی پلاک و البته اعمال قانون موتورسیکلت های دودزا که سهم جدی در آلودگی هوای شهر دارند این روزها با تشدید برخورد پلیس مواجه خواهد بود. مدت تشدید این طرح بمدت یکماه می باشد
معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد جدی پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز تهران خبر داد.
.تفاهم نامه پلیس راهور تهران بزرگ با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با موضوع معاینه فنی،به مبزبانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امضا شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران جزئیات ثبتنام خودرو «بی ۵۱۱» برای تاکسی در شهر تهران را تشریح کرد.
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به لزوم تغییر نحوه نرخگذاری طرح ترافیک تهران گفت: نظام نرخگذاری عوارض باید به صورت پویا و عدالتمحور باشد و تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک داشته باشد.