برد خفیف پرسپولیس با طعم فرصت سوزی/سرخپوشان پایتخت به سه امتیازی استقلال رسیدند!+جدول

پرسپولیس در یک بازی جذاب و پرموقعیت، با گل پنالتی گئورگی گولسیانی سه امتیاز از ذوب آهن گرفت.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران به یکی از دیدارهای حساس خود رسید؛ آن‌هم در حالی‌که باتوجه به معوق‌شدن دوئل تیم‌های آلومینیوم اراک و هوادار تهران، پرونده مسابقات هفته هجدهم فعلاً بسته نخواهد شد و زمان برگزاری این دیدار معوقه مشخص نیست. در شرایطی دوئل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که پیش از این مسابقه، تیم‌های مدعی از جمله استقلال تهران و تراکتور تبریز توانستند با برد کار خود را در هفته هجدهم به پایان برسانند و سپاهان اصفهان هم بازنده بزرگ هفته بود.

سفیدوسبزپوشان اصفهانی بعد از شکست هفته گذشته مقابل ملوان بندرانزلی، به دنبال آن بودند تا بتوانند با شکست دادن پرسپولیس در خانه، خود را به کورس مدعیان لیگ یبست‌وسوم نزدیک کنند. در طرف مقابل، شاگردان اوسمار ویرا در تیم پرسپولیس بعد از کسب پیروزی مقابل تراکتور در تهران، در سودای آن بودند تا بتوانند در اصفهان برابر ذوب‌آهن هم پیروز شوند تا فاصله‌شان با استقلالِ صدرنشین به 3 امتیاز کاهش پیدا کند و بتوانند موقعیت‌شان در رتبه دوم جدول را تثبیت کنند.

ترکیب ذوب‌آهن اصفهان

محسن فروزان، فریبرز گرامی، محمد قریشی، امیرحسین جدی (از دقیقه 81: گریگول چابرادزه)، شایان مصلح، مهرداد رضایی، فردین یوسفی (از دقیقه 87: کمال کامیابی‌نیا)، محسن آذرباد، پوریا آریاکیا (از دقیقه 57: محمدحسین اسلامی) مجید علیاری (از دقیقه 81: احمد شریعت‌زاده) و محمدجواد محمدی (از دقیقه 81: امید لطیفی)

سرمربی: محمد ربیعی

ترکیب پرسپولیس تهران

امیررضا رفیعی، گیورگی گولسیانی (از دقیقه 66: فرشاد فرجی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (از دقیقه 57: عبدالکریم حسن)، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی (از دقیقه 66: اوستون اورونوف)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (از دقیقه 89: محمد خدابنده‌لو) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 89: وحید امیری)

سرمربی: اوسمار ویرا

محمد ربیعی نسبت به دیدار قبلی یک تغییر در ترکیب اصلی تیمش اعمال کرد و به جای محمدحسین اسلامی، محسن آذرباد وارد ترکیب اولیه ذوب‌آهن شد. در طرف مقابل، در غیاب علیرضا بیرانوندِ محروم، امیررضا رفیعی در خط دروازه پرسپولیس قرار گرفت و در شرایطی‌که شهاب زاهدی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شده، اوسمار ویرا تصمیم گرفت تا به عیسی آل‌کثیر فرصت بازی بدهد و این مهاجم جنوبی را که در بازی قبلی موفق به گلزنی شد، در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار داد.

2 تیم از ساعت 17:15 به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان کار خود را با قضاوت علی صفایی آغاز کردند. شاگردان ربیعی بازی را تهاجمی آغاز کردند اما ضربه محسن آذرباد را امیررضا رفیعی مهار کرد تا تلاش ذوبی‌ها برای رسیدن به گل اول بی‌ثمر باشد. رفته‌رفته، سرخ‌پوشان پایتخت صاحب توپ‌ومیدان شدند که در دقیقه 9، مجید علیاری با خطای خود باعث سرنگونی گیورگی گولسیانی شد و ستاره گرجستانی پرسپولیس از روی نقطه پنالتی توانست گل اول مسابقه را به سود سرخ‌پوشان به‌ثمر برساند.

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از رسیدن به گل برتری، مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و به دنبال مدیریت بازی بودند و در نقطه مقابل، ذوبی‌ها چشم به ضدحمله دوخته بودند. در شرایطی که بازی کم‌افت‌وخیز و آرام دنبال می‌شد، پیش از پایان نیمه نخست، یک موقعیت جدی روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد شد که ضربه عیسی آل‌کثیر را محسن فروزان مهار کرد تا سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند به گل دوم برسند و با برتری یک‌گله به کارشان در نیمه نخست پایان بدهند و به رختکن بروند.

ذوبی‌ها به مانند نیمه نخست، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند که در دقیقه 55، برخورد محسن آذرباد با علی نعمتی از سوی داور مسابقه، برخوردی خشن و غیرورزشی تلقی شد و همین مسئله زمینه‌ساز اخراج مستقیم هافبک باتجربه ذوب‌آهن شد تا شاگردان محمد ربیعی با 10 بازیکن کار خود را دنبال کنند. سرخ‌پوشان پایتخت بعد از 10 نفره‌شدن ذوب‌آهن، توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند که 2 واکنش زیبای محسن فروزان در دقیقه 60 سد راه گلزنی سرخ‌پوشان شد.

شاگردان ویرا به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند اما بازهم محسن فروزان سد راه گلزنی مهدی ترابی شد. در دقیقه 72، مهرداد رضایی توانست دروازه پرسپولیس را باز کند اما داور مسابقه پیش از گلزنی رضایی، خطای مدافع ذوب‌آهن روی دروازه‌بان پرسپولیس را اعلام کرد تا بازی با برتری یک‌گله سرخ‌پوشان پایتخت ادامه پیدا کنند. مهدی ترابی که در مسابقه امروز تقلای زیادی برای گلزنی داشت، در دقیقه 78 بار دیگر صاحب موقعیت گلزنی شد اما درخشش محسن فروزان سد راه به گل تبدیل شدن شوت دیدنی ترابی شد تا نتیجه بازی یک بر صفر بماند.

اوستون اورونوف که امروز برای نخستین‌بار در ترکیب پرسپولیس فرصت بازی به‌دست آورد، در دقیقه 79 اولین موقعیت جدی را روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کرد که شوت او را محسن فروزان مهار کرد. در ادامه، بار دیگر وینگر جوان و ازبکستانی پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد که این‌بار شوت فنی اورونوف با فاصله حداقلی از کنار دروازه ذوبی‌ها به بیرون رفت تا همچنان خرید جدید سرخ‌پوشان ناکام در گلزنی باشد. علی صفایی داور مسابقه، با توجه به اتفاقات جریان بازی، 9 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد که این دقایق جذاب و پراتفاق دنبال شد.

پرسپولیسی‌ها در دقیقه (5+90) فرصتی ایده‌آل برای گلزنی به‌دست آورند اما با وجود آنکه توپ در چند نوبت پیاپی در اختیار اوستون اورونوف، مهدی ترابی، وحید امیری و سروش رفیعی قرار گرفت اما آن‌ها نتوانستند توپ را به تور دروازه ذوب‌آهن برسانند تا نتیجه بازی تغییر نکند. شاگردان ربیعی در دقایق پایانی مسابقه در تلاش برای ثبت گل تساوی بودند اما تلاش آن‌ها هم نافرجام بود تا با تک گل گیورگی گولسیانی از روی نقطه پنالتی، سرخ‌پوشان پایتخت بردی یک‌گله را در اصفهان برابر ذوب‌آهن به‌دست آورند.

سرخ‌پوشان پایتخت با برد در مسابقه امروز، 36 امتیازی شدند و در رتبه دوم جدول باقی ماندند. ذوبی‌ها هم با 25 امتیاز در رتبه هفتم جدول جایگاه‌شان تغییر نکرد. پرسپولیس در دیدار بعدی خود روز دوشنبه چهاردهم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف نفت‌وگاز گچساران برود و ذوب‌آهن اصفهان هم در دیدار بعدی خود باید در هفته نوزدهم لیگ برتر، پنجشنبه هفدهم اسفندماه در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هوادار برود.

نتایج دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

سه‌شنبه هشتم اسفندماه

گل‌گهر سیرجان 3-0 پیکان تهران

فولاد خوزستان 1-1 ملوان بندرانزلی

استقلال تهران 1-0 سپاهان اصفهان

چهارشنبه نهم اسفندماه

تراکتور تبریز 2-0 استقلال خوزستان

شمس‌آذر قزوین 0-0 مس رفسنجان

پیکان تهران 2-2 صنعت‌نفت آبادان

ذوب‌آهن اصفهان 0-1 پرسپولیس تهران

*معوقه

آلومینیوم اراک – هوادار تهران

انتهای پیام/