مدیر هنری جشنواره زرد آلوی طلایی ارمنستان:

برنامه ویژه‌ای برای صد سالگی ساموئل خاچیکیان داریم

کارن آویتیسیان مدیرهنری جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان با تجلیل از رابطه موثر و مثبت سینمای ایران و ارمنستان از تدارک برنامه‌ای ویژه برای یکصدمین سال تولد زنده یاد ساموئل خاچیکیان فیلمساز پیشکسوت و استاد دلهره سینمای ایران خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛، کارن آویتیسیان مدیرهنری جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان در ایروان گفت: ما روابط ریشه‌داری با سینمای ایران و مشخصا با جشنواره فجر داریم. این سومین مرتبه‌ای است که به ایران می آیم و هر سه سفر من در قالب جشنواره فیلم فجر بوده است. ما یک رابطه دوطرفه‌ای با مسئولان جشنواره فیلم فجر داریم و همانطور که ما در اینجا حضور پیدا می‌کنیم، مسئولان فجر نیز به جشنواره ما می آیند. این رابطه گرمی است که چند دهه ادامه داشته است و جشنواره ما بیست سال پیش شروع به کار کرد و اولین مهمان ویژه جشنواره ما زنده یاد عباس کیارستمی بود.

مدیر هنری جشنواره زردآلوی طلایی درباره شناخت خود نسبت به سینمای ایران توضیح داد: هر کسی که با سینمای هنری آشنا باشد تنها نظری که درباره سینمای ایران دارد این است که این سینما فوق العاده است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. در این 20 سالی که جشنواره ما برگزار می‌شده است افرادی مانند عباس کیارستمی، داریوش مهرجویی و اصغر فرهادی در آن شرکت کرده‌اند.

کارن آویتیسیان مدیرهنری جشنواره زردآلوی طلایی در پایان بیان کرد: سالی نیست که ما به عنوان عضوی از هیات داوران یا مهمان ویژه، سینماگری از ایران نداشته باشیم و دبیران جشنواره مانند رضا میرکریمی نیز به جشنواره ما آمده‌اند و امسال هم ما در یک بخش ویژه‌ای به مناسبت صد سالگی ساموئل خاچیکیان فیلمساز معروف ایرانی که اصلیت ارمنی داشت، برنامه‌ای در جشنواره مان خواهیم داشت.

انتهای پیام/