بعد از سالها باربی هری پاتر را غافلگیر کرد!

فروش «باربی» از «هری پاتر» گذشت.

به گزاش گروه فرهنگ و هنر الگونیوز؛ روز یکشنبه سینماهای ایالات متحده آمریکا به مناسبت روز ملی سینما تمام بلیط‌ها از جمله بلیط‌های سینمای آیمکس را به قیمت 4 دلار رساندند و همین کاهش قیمت سبب یک پرش مجدد در فروش فیلم‌هایی مثل باربی، اوپنهایمر و فیلم تازه وارد «گرن توریسمو» کمپانی سونی شد.

«باربی» روز دوشنبه توانست با فروش 18.2 میلیون دلاری در آخرهفته اخیر در سرتاسرجهان، میزان فروش خود را به 1.342 میلیارد دلار برساند و با عبور از فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ: بخش دوم» به پرفروشترین اثر تاریخ استودیوی برادران وارنر بدل شود. باربی همچنین احتمالا به زودی با عبور از فروش 1.357 میلیارد دلارِ «فیلم برادران سوپر ماریو»، به پرفروشترین فیلم سال در سرتاسر جهان بدل شود.

فیلم «اوپنهایمر» کریستوفر نولان هم مجموع فروش خود را در سرتاسر جهان به 777 میلیون دلار رساند که آن را به چهارمین اثر پرفروش تاریخ سینما با رده R (مختص بزرگسالان) پس از «ددپول»، «ددپول 2» و «جوکر»، بدل کرده. مخصوصا که این میزان از فروش در سالهای اخیر تنها برای فیلم‌های ابرقهرمانی بوده و درام‌های جدی و پر از دیالوگ مانند اوپنهایمر جایی در این سطح فروش نداشتند.

انتهای پیام/