تبعات رانندگی بدون گواهینامه

رئیس تصادفات تهران در برنامه شهر امن به موضوع گواهینامه پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، در برنامه شهر امن کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه 5 سیما، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات در پاسخ به سوال نداشتن گواهینامه چه تبعاتی دارد، اعلام کرد:
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن :
گواهینامه ، اجازه ای است که پلیس راهنمایی و رانندگی به اشخاص برای استفاده از خودرویی را که می خواهند از آن استفاده کنند می دهد .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز سرهنگ جوانبخت در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تبعات نداشتن گواهینامه رانندگی توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : برابر ماده 26 آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، هر فردی که بخواهد با وسیله نقلیه موتوری حرکت نماید باید گواهینامه متناسب با آن وسیله را داشته باشد .
وی بیان داشت : گواهینامه ، اجازه ای است که پلیس راهنمایی و رانندگی به اشخاص برای استفاده از خودرویی را که می خواهند از آن استفاده کنند می دهد .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد :اهمیت داشتن و اخذ گواهینامه به این خاطر است که اگر شما گواهینامه نداشته باشید در واقع آشنایی و مهارت لازم برای راندن آنرا ندارید .
سرهنگ جوانبخت افزود : قبل از اخذ گواهینامه ، از شما آزمونی گرفته می شود که آیا می توانید و به این میزان از مهارت در رانندگی رسیده اید که در شرایط مختلف وسیله نقیله را کنترل نمایید و پس از آن به شما اجازه تردد در معابر را خواهند داد .
وی گفت : اهمیت این موضوع و اخذ مهارت هم برای این است که اگر شما مهارت کافی را برای رانندگی نداشته باشید و پس از ورود به خیابان به اولین عابر، دوچرخه سوار و یا موتورسیکلتی که عبور می کند برخورد نمایید.

انتهای پیام/