تشکر ویژه سرمربی تیم ملی از باشگاه سپاهان و مورایس/بازیکنان جوان بیشتر از قبل به درد تیم ملی می خورند!

سرمربی تیم ملی از باشگاه سپاهان به دلیل پرورش بازیکنان جوان و توجه به آنها تشکر کرد.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ، میانگین سنی بالای بازیکنان تیم ملی ایران در‌ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث شد تا کارشناسان و هواداران فوتبال در ایران به شدت روی تغییر نسل و ورود بازیکنان جوان به تیم ملی تاکید داشته باشند اما این مسائل در شرایطی مطرح می‌شوند که اغلب باشگاه‌های فوتبال ایران هم به شدت در پرورش و معرفی بازیکنان جوان ضعف دارند و این موضوع تبدیل به چالشی جدی شده است.  امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، امروز در حاشیه بازی دوستانه پیشکسوتان در ورزشگاه شیرودی در گفتگویی با خبرنگاران درباره مسائل مختلف پیرامون تیم ملی صحبت کرد و در این بین اشاره‌ای هم به موضوع جوانگرایی در تیم ملی داشت.  سرمربی تیم ملی در این بخش از صحبت‌های خود به تمجید از احسان حاج‌صفی پرداخت و همچنین تاکید کرد در اردوی پیش رو چند بازیکن جوان نیز حضور خواهند داشت. قلعه‌نویی همچنین از باشگاه سپاهان به دلیل جوانگرایی و معرفی بازیکنان خوب به فوتبال تشکر کرد.

او گفت: ما احتمالا در این اردو ۴-۵ جوان را دعوت کنیم. ما یواش یواش باید پشتوانه‌سازی هم‌ بکنیم، مثل کاری سال ۲۰۰۶ کردیم و تیم ملی ب تشکیل دادیم اما الان با توجه به اینکه زمان نداریم و خوشبختانه بازیکنان در شرایط مسابقه هستند، شرایط متفاوت است. در گذشته اینطور نبود که بازیکنان امید در باشگاه‌ها بازی کنند اما الان ۴-۵ بازیکن از سپاهان و یکی دو بازیکن از تیم‌های دیگر دعوت می‌کنیم تا کم کم با تیم ملی باشند تا اگر قرار است تغییری هم بدهیم، در زمان خاص خودش باشد که هزینه کمتری داشته باشد.  قلعه‌نویی با اشاره به انتقادهایی که به برخی بازیکنان تیم ملی وارد می‌شود، گفت: برخی می‌گویند تیم ملی پیر است.

اولا من این اعتقاد را ندارم. احسان حاج‌صفی دیشب ۹۰ دقیقه مقابل مارسی بازی کرده است؛ در واقع کادر تیم‌شان بررسی کرده و شرایط بدنی بازیکنان را درآورده است. تا جایی که ما می‌دانیم، باید از این نفرات در تیم ملی هم‌ نهایت استفاده را کنیم. اینها هم از نظر رفتاری و اخلاقی و هم از نظر فنی مورد تایید ما هستند و واقعا تلاش می‌کنند.  سرمربی تیم ملی تاکید کرد: تیم ملی نباید جوانگرایی کند، بلکه این کارها باید در باشگاه‌ها انجام شود و ما ماحصل آن را به تیم ملی بیاوریم. در‌ حال حاضر باشگاه سپاهان این کار را انجام می‌دهد که من از کادرفنی آنها تشکر می‌کنم. ۳-۴ بازیکن مدنظر داریم که شنبه یا یکشنبه تصمیم‌گیری می‌کنیم تا به این اردو دعوت شوند.

انتهای پیام/