دو فوتی بدلیل نبستن کمربند در دونقطه از تهران

تصادفات تهران جان ۲ نفر را گرفت

نبستن کمربند ایمنی راننده وانت و سرنشین پژو را به بیرون پرت کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:
خستگی و خواب آلودگی راننده وانت و نبستن کمربند ایمنی در حادثه اول و نبستن کمربند ایمنی در حادثه واژگونی پژو عاملان این حادثه بودند
سرهنگ رابعه جوانبخت از واژگونی یکدستگاه وانت پراید درمحدوده خیابان وزرا و فوت راننده آن بدلیل نبستن کمربند ایمنی خستگی و خواب آلودگی راننده وپرت شدن وفوت سرنشین مونث یکدستگاه سواری پژو در بزرگراه بابایی بعد از تصادف با خودروی سمند باز هم بدلیل نبستن کمربند ایمنی خبر داد .
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص این خبر اعلام داشت : متاسفانه در روز چهارشنبه شاهد وقوع دو تصادف فوتی در شهر تهران بودیم که حادثه و واژگونی اول یکدستگاه وانت پراید در خیابان وزرا در منطقه 6 و دیگری در بزرگراه زین الدین و واژگونی پژو 206 بود که هر دوی آنها بعلت نبستن کمربند ایمنی روی داد .
وی افزود : در ساعت 04:10 صبح دیروز درمحدوده خیابان وزرا به شمال راستگرد خیابان عماد مغنیه یکدستگاه وانت پرایدکه در این مسیر در حال تردد بوده ناگهان از مسیر منحرف و پس از برخورد با جدول کناری راه واژگون ، که راننده وانت از داخل خودرو به بیرون پرتاب و سر وی زیرچرخ وانت خود قرارگرفته و باعث فوت دلخراش وی درصحنه حادثه میگردد.
سرهنگ جوانبخت گفت : تیم کارشناسی منطقه 6 پلیس راهور تهران بزرگ بلافاصله در محل حاضر و اقدامات ترافیکی خود را جهت ایمنی محل و بررسی علل حادثه انجام دادند که دریافتند راننده وانت پراید قبل از حادثه بدلیل خستگی و خواب آلودگی هیچ گونه آثار انعکاسی مانند خط ترمز از خود بر جای نگذاشته و مستقیم و بدون آنکه ترمزی بگیرد با جداول راه برخود کرده است .
سرهنگ جوانبخت گفت : همچنین در ساعت 22:40 در محدوده بزرگراه بابایی به شرق قبل از استخر یکدستگاه سمند بعلت تغییر مسیر با پژو 206 برخورد و منجر به واژگونی پژوی فوق می گردد که متاسفانه سرنشین جلو پژو که خانم جوانی بوده به بیرون پرتاب که وی نیز در دم فوت مینماید .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : علت این دو فوتی در اصل واژگونی ها نبوده بلکه فقط و فقط نبستن کمربند ایمنی توسط راننده وانت پراید و سرنشین پژو 206 بوده است و باید این پرسش مطرح شود که چرا با توجه به آموزشهایی که رانندگان دیده اند و اطلاع رسانی های پلیس راهور ، باید راننده و سرنشینی پیدا شوند که کمربند ایمنی خود را نبندد .
وی بیان داشت : کمربند ایمنی ساده ترین ابزاری است که ناجی همه رانندگان در حوادث و تصادفات رانندگی می باشد و اگر این راننده و سرنشین اگر کمربند ایمنی خود را استفاده و بسته بودند این حوادث اتفاق نمی افتاد چرا که ابتدایی ترین اصول رانندگی و قبل از روشن نمودن خودرو این است که راننده و سرنشین کمربند ایمنی خود را ببندند و این جای بسی تاسف دارد که دو جوان را به خاطر نبستن کمربند ایمنی از دست بدهیم .
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ : از رانندگان خواست قبل از شروع به رانندگی حتما کمربند ایمنی خود را بسته و آنگاه اقدام به تردد نمایند و همیشه در حین رانندگی تمام حواس و توجه خود را به رانندگی اختصاص دهند و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز نموده قبل از رانندگی حتما استراحت کافی و لازم را داشته باشند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

انتهای پیام/