تورم و گرانی به قیمه نذری رسید!

تورم و گرانی کالاهای اساسی موجب تغییر و تنوع غذاهای نذری محرم شده است و ماکارونی با سویا و سیب‌زمینی سرخ کرده جای زرشک‌پلو و قیمه و کوبیده را گرفته است.

به گزارش گروه خبری الگونیوز ؛  وبسایت اقتصاد ۲۴ در این رابطه نوشته است در یک وضعیت متوسط برای یک شب و هزار پرس قیمه در سال ۱۴۰۱ رقمی حدود ۲۰ میلیون تومان باید هزینه می‌شد که با احتساب تورم حدود ۴۰ درصدی به گزارش خود دولت؛ این رقم برای یک شب در سال ۱۴۰۲ تا ۴۰ میلیون تومان رشد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ماکارونی که ارزان‌ترین غذا است در دو سال اخیر با حداقل ۴۰۰ درصد افزایش قیمت مواجه شده است و قیمت یک بسته ماکارونی ۷۰۰ گرمی در دو سال گذشته از ۲ هزار تومان به ۲۴ هزار تومان رسیده است.

بر همین اساس گزارش شده است که با افزایش قیمت انواع لبنیات و به خصوص شیر، در میان نذری‌های نوشیدنی نیز از میزان تهیه و توزیع شیربرنج و شیر کاکائو کاسته شده و تهیه شربت‌های خانگی بیشتر از همیشه جایگزین آن گشته است.

از سوی دیگر یک وبسایت اقتصادی در گزارشی از بازار گوشت قرمز در تهران، قیمت هر کیلوگرم گوشت خورشتی را بین ۴۰۰ هزار تا ۹۹۹ هزار تومان اعلام و تایید کرد که قیمت گوشت خورشتی در برخی مناطق تهران به «مرز یک میلیون تومان» رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صعودی قیمت گوشت قرمز همچنان ادامه دارد و در این شرایط عزمی برای حل این مشاهده نمی‌شود.

به نوشته این رسانه اقتصادی، گزارش‌ها حاکی از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد بعد از یک سال معطلی است که دیگر تاثیری بر بازار نخواهد داشت و قرار است در واحد‌های تولیدی گوشت حرارت‌دیده مورداستفاده قرار گیرد.

این گزارش تاکید می‌کند قیمت گوشت در برخی قصابی‌های شمال و جنوب تهران تا دو برابر قیمت در سایر مغازه‌هاست و این موضوع چندان هم تابع موقعیت جغرافیایی مغازه‌ها نیست.

گزارش میدانی این رسانه نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو گوشت خورشتی گوسفندی در یک مغازه در شمال شهر ۹۹۹ هزار تومان و در یکی از فروشگاه‌های جنوب شرق تهران حدود ۸۰۰ هزار تومان و در برخی فروشگاه‌های مرکز شهر بیش از۴۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/