تکلیف سرلک همچنان نامعلوم/یحیی به سرلک بازی می دهد؟

آینده کاری سرلک هافبک ۲۸ ساله پرسپولیس که از چهارشنبه یکم شهریور مشمول خدمت سربازی می‌شود همچنان مبهم است.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز ،میلاد سرلک یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های فوتبال ایران در یک‌ماه اخیر بوده است. هافبک 28 ساله پرسپولیس به‌واسطه عدم حضور در اردوی اخیر تیم ملی، حالا دیگر نمی‌تواند از سهمیه سرباز ملی استفاده کند و با توجه به آخرین مجوز اعطا شده به سرلک، او تا اول شهریورماه از حضور در خدمت سربازی معاف بوده است. در روزهای گذشته بحث حضور دوباره سرلک در تیم ملی مطرح شده اما هنوز خبری از اعلام فهرست جدید تیم ملی نیست.

 

هافبک پرسپولیس پاسپورت خود را برای حضور در اردوی پیش‌رو تیم ملی تحویل سفارت بلغارستان داده تا در صورت صلاحدید امیر قلعه‌نویی به اردوی ملی دعوت شود. قلعه‌‎نویی قصد دارد بعد از پایان هفته چهارم، فهرست بازیکنان موردنظرش را منتشر کند که در واقع فهرست جدید احتمالاً یازدهم شهریورماه اعلام شود که این مسئله بدان معناست که هافبک پرسپولیس در معرض محرومیت از حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت در 2 هفته پیش‌روی لیگ برتر قرار دارد.

 

کمتر از 24 ساعت تا پایان مجوز سرلک!

سرلک با توجه به حضورش در فهرست تیم ملی در فیفادی ماه مارچ و غیبت او در اردوی اخیر که شاگردان قلعه‌نویی در مسابقات کافا حضور پیدا کردند، تا اول شهریورماه معاف بوده و آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این معافیت تمدید نشده است. سازمان نظام‌وظیفه حدود یک ماه قبل در نامه‌ای رسمی پایان دوره معافیت سرلک را در موعد اول شهریورماه اعلام کرده بود و در این میان گفته می‌شود که او در صورت عدم اعزام به خدمت سربازی مشمول غیبت شده و حضورش در لیگ برتر غیرقانونی می‌شود!

 

فرشید طاهری، مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ هم در واکنش به حواشی به‌وجود آمده درباره سرلک گفت: «آخرین مدرک ارائه شده از سوی باشگاه پرسپولیس گویای آن است که میلاد سرلک تا یک شهریور مجوز دارد و اگر این باشگاه تصمیم دارد تا مجوز حضور این بازیکن را پس از تاریخ اعلام شده تمدید کند باید از سازمان نظام وظیفه مدرک جدیدی را ارائه کند».

 

یحیی باید فعلاً قید سرلک را بزند!

باشگاه پرسپولیس فعلاً واکنشی به موضوع سرباز شدن میلاد سرلک نداشته است اما در این میان گفته می‌شود که حضور او در ترکیب پرسپولیس می‌تواند در دو بازی آینده دردسرساز باشد. با توجه به اینکه معافیت هافبک پرسپولیس فردا (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد و براساس فراخوان قبلی سازمان نظام‌وظیفه او باید خود را برای گذراندن خدمت به این سازمان معرفی کند، فعالیت سرلک غیرقانونی بوده و او نمی‌تواند تا دریافت معافیت جدید برای پرسپولیس به میدان برود.

 

یحیی گل‌محمدی حالا با چالشی بزرگ مواجه است. با توجه به اینکه معافیت میلاد سرلک تمدید نشده، ادامه حضور او در ترکیب پرسپولیس می‌تواند با واکنش تیم‌های رقیب مواجه باشد که با توجه به ادله قانونی موجود، خطر شکست‌های انضباطی و 3 بر صفر پرسپولیسی‌ها را تهدید می‌کند! البته که کادرفنی پرسپولیس امیدوار است که در صورت اعلام فهرست تیم ملی و حضور سرلک در این فهرست، او بتواند از قانون ایست سربازی استفاده کند که در این‌باره هم استنباط های قانونی متفاوتی وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا آینده کاری سرلک کاملاً در هاله‌ای از ابهام باشد! پرسپولیس در 2 بازی آینده خود تا پیش از فیفادی ماه سپتامبر باید مقابل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان قرار گیرد که گزینه‌هایی مانند مسعود ریگی و سینا اسدبیگی برای جانشینی سرلک در دسترس کادرفنی هستند.

انتهای پیام/