تیم یحیی در یک قدمی صدر آسیا/جدال سخت پرسپولیس مقابل الهلال پر ستاره!

پرسپولیس رده دوم آسیا را برای خود کرد.

به گزارش گروه ورزشی الگونیوز، باشگاه پرسپولیس ایران با عبور از دو تیم کاوازاکی و چونبوک موتورز در رده دوم آسیا قرار گرفت.

پرسپولیس حتی با وجود دو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هیچ وقت موفق نشد تا صدر جدول بهترین تیم آسیا را لمس کند اما با توجه به دو قهرمانی در لیگ برتر و عملکرد ضعیف کاوازاکی و چمبوک موتورز در شرق آسیا موجب شد تا پرسپولیس به دومین تیم برتر آسیا تبدیل شود.

در جدیدترین دیتابیس فوتبال جهان پرسپولیس در لیگ ایران اولین تیم در آسیا تیم دوم و در جهان  در رده صد و چهارم قرار دارد.

جالب است بدانید در سال ۹۲ پرسپولیس در رده هفت صدم دنیا بود اما با توجه به قهرمانی علی دایی با پرسپولیس و نتایج درخشان برانکو وانکوویچ و یحیی گل محمدی پرسپولیس بالا و بالاتر آمد بهترین رده پرسپولیس به سال ۹۹ برمی‌گرده که پس از نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به رتبه هشتاد و یکم دست پیدا کردند.

اولسان هیوندای که تا ماه گذشته دومین تیم آسیا بود پس از سه باخت پیاپی و پس از سه برد پیاپی پرسپولیس فاصله آنها ۹ امتیاز شد تا پرسپولیس تیم دوم بماند اگرچه پرسپولیس برای رسیدن به الهلال اول کار سختی را در پیش دارد چرا که باید دو فصل پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر قهرمان شود تا به حد نصاب امتیاز الهلال برسد و در این دو فصل الهلال عربستان نه به لیگ قهرمانان بیاید و نه در لیگ داخلی عربستان قهرمان شود فقط در این صورت امکان دارد پرسپولیس در رده اول فوتبال آسیا قرار گیرد.

انتهای پیام/