جدال مهمانان تهران بیست بر سر زمین های کامرانیه

بین دو مهمان برنامه تهران بیست از شهرداری و راه و شهرسازی بر سر زمین های کامرانیه جدال شدیدی درگرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری الگونیوز، محمد آگاهی مند شهردار صالحیه درباره عدم صدور مجوز ساخت برای زمین های شهرک کامرانیه، شهر صالحیه، شهرستان بهارستان گفت: زمین های کامرانیه بعد از طرح تفصیلی سال ۹۵ درگیری های خاصی را برای شهرداری شروع کرد. سال ۸۸ توافقاتی را با خرده مالکان انجام دادیم.

وی در ادامه بیان کرد: شهرک صالحیه ۹ بلوک است که ۳ بلوک آن به فضای سبز تخصیص داده شده است در حالی که بر اساس قانون اجرای طرح تفصیلی منوط به طرح جامع شهری است. در آن سال ۳ بلوک که ۱۸۷ قطعه است کاربری فضای سبز گرفت و از آن سال درگیر نامه نگاری هستیم ولی هنوز مشکل مردم حل نشده است.

آگاهی مند ادامه داد: در نهایت اعلام شده که ۲ بلوک را کاربری مسکونی بدهند که هنوز هم ابلاغ نشده است. از سوی دیگر ساکنین بلوک یک هم رضایت به این کار ندارند و هر کدام حدود ۹۰ متر زمین دارند.

اگاهی من در ادامه با بیان اینکه شهرداری امکان اینکه این قطعه را تملک کند ندارد و اصلا پول کافی ندارد افزود: این موضوع تخلف شهرداری نبوده است. در صالحیه فقط مشکل ما زمین های کامرانیه نیست. باید مشکل مردمی که این زمین ها را خریداری کرده اند حل شود. باید طرح موضوعی گرفته شود و این موضوع حل شود.

باید دو قطعه از شهرک صالحیه مسکونی شود

مجتبی شهبازی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درباره عدم صدور مجوز ساخت برای زمین های شهرک کامرانیه، شهر صالحیه، شهرستان بهارستان گفت: بحث اراضی کامرانیه ۷۲ هزار متر بوده که برای ۸ هزار متر آن مشکل به وجود آمده است، به این صورت که به مردم فروخته شده ولی به فضای سبز تبدیل شده است. در سال ۹۰ طرح جامع که ابلاغ شده شهردار وقت اقدام به صدور پروانه مسکونی بر اساس پهنه می کند، بلافاصله به آنها ابلاغ می شود که نباید این کار صورت بگیرد.

شهبازی ادامه داد: مردم زیادی به واسطه اقدام غلط شهرداری به مشکل برخورد کرده اند. اتفاقی که در سال ۹۳ رخ می دهد این است که از ۹ قطعه شهرک صالحیه ۳ قطعه به فضای سبز تعلق می گیرد.

شهبازی گفت: سال ۹۸ شهرداری با توجه به تجمعات مردمی که این زمین ها را خریداری کرده اند، درصدد حل این مشکل برمی آیند و مشکل را به دبیرخانه ماده ۱۰۰ ارجاع می کنند و در نهایت در سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفته شده از این ۳ قطعه دو قطعه ۲ و ۳ به واحد مسکونی تبدیل شوند و قطعه یک به شهرداری تملک شود و فضای سبز ساخته شود. این موضوع تخلف شهرداری بوده است.

وی در ادامه گفت: خدا را شکر که آگاهی من سال ۱۴۰۰ هم شهردار بود، همین مکاتبه ها را ما با ایشان داشته ایم. دولت تصمیم گرفته این دو قطعه را مسکونی کند به شرط اینکه قطعه یک را شهرداری تملک کند.

انتهای پیام/